Ptejte se Martina Špryňara na zkušenosti s mýtem
Konec rozhovoru
Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 6. února 2007 do 13:14
OTÁZKA:
Dobrý den, chtěl bych se zeptat na názor. Jaký by byl podle Vás přiměřený trest pro řidiče, který se valí po okresní cestě (i vesnicemi) se 40 tunovým kamionem a má v krvi 2 promile?
Magor
ODPOVĚĎ:
Doživotní zákaz výkonu profese. A v tomto případě i trestně právní odpovědnost.
6.2.2007 13:34
OTÁZKA:
onehdy jsem jel po dalnici a ridic kamionu si to kolem mne hasil tak 120km za hodinu. co byste udelal s takovym ridicem?
huhla
ODPOVĚĎ:
Myslím, že to není možné. Nákladní automobily mají omezovač rychlosti na max. 90 km/h a rychlost je poznat při kontrole z tacho kotoučků.
6.2.2007 13:35
OTÁZKA:
Dobrý den. Já vím že v tom jedeme všichni, ale snaží se ČESMAD dělat něco proti tomu, aby kamiony v kalamitách nezablokovaly celou dálnici (včetně odstavného pruhu), takže znemožní průjezd is sypačům a sanitkám? Jak byste takové řidiče trestal?
Magor
ODPOVĚĎ:
Nejde o to stále jen někoho trestat. Lépe musí fungovat celý systém řešení kalamitních stavů, počínaje Policií a konče silničáři. Navrhujeme, aby Policie dočasně mohla zastavit kamiony v odstavném pruhu na dobu nezbytně nutnou pro protažení vozovky, případně, aby nehody nebyly likvidovány v řádu několika hodin. Zatím je tradiční odpověď, že je nedostatek policistů a za vše mohou kamiony.
6.2.2007 13:39
OTÁZKA:
jaky je realny dopad mytneho na dopravce? a projevil se uz take u spotrebitelu?
karina
ODPOVĚĎ:
Rychleji se projevil v cenách jízdného v autobusové dopravě. Reálný nárůst dopravních nákladů je 20-30% na zpoplatněných komunikacích a 5-15% do celkových provozních nákladů firmy. Vše závisí na trase a typu přepravy. Absolutně jsou to u středních a větších firem milionové částky ročně, které rozhodně nepokryjí ze svých rezerv.
6.2.2007 13:42
OTÁZKA:
Ještě bych měl jeden dotaz k řidičům. nechci se nikoho dotknout, ale je běžná praxe, že ten kdo nemůže najít nic jiného, jde točit volantem. Kvality těchto řidičů jsou však otřesné a myslím, že jsou také dost nebezpeční. Nevíte, jaké má stát v tomto směru záměry? Tlačí česmad někoho, aby se z řidičů stali opravdoví profesionálové?
Eda
ODPOVĚĎ:
Máte pravdu, že řidičů profesionálů je stále větší nedostatek. Máme k tomuto problému mnoho nápadů a aktivit, snažíme se provádět kvalitně školení řidičů, spolupracujeme s mnoha učilišti a odbornými školami, vydáváme preventivní materiály k bezpečnosti na silnicích (například Desatero správného truckera), apod.. Bohužel stát nám doposavad moc nepomáhá, i když na tento problém upozorňujeme roky.
6.2.2007 13:46
OTÁZKA:
Proč u nás nefunguje něco jako v Německu - zákaz jízdy o víkendech, svátcích, resp. proč k nám pouštíme "tranzit", když se ví, že cílová země neodbavuje - a proto vzniknou několikalimetrové parkující kolony před hranicemi na "výjezdu"?
danny44
ODPOVĚĎ:
Bohužel máte mylné informace. Skoro všechny okolní země mají zákaz jízdy tak, jak byl u nás před novelou zákona od 1.7. 2006. Naopak nemají páteční zákaz jízdy, který byl u nás zaveden. Takže žádný tranzit k nám vjet nemůže.
6.2.2007 13:48
OTÁZKA:
co vlastne cesmad dela? to je nejaka odborarska organizace?
oxford
ODPOVĚĎ:
Sdružení ČESMAD BOHEMIA je profesní asociací nákladních i osobních dopravců. Takže ne, odboráři nejsme, naopak sdružujeme majitele dopravních firem. Je toho mnoho, co děláme. Mrkněte na www.prodopravce.cz
6.2.2007 13:50
OTÁZKA:
Když už zimní prneumatiky nefungují, neměli by se dopravci chovat zodpovědněji a raději kamion odstavit než zablokovat celou silnici? Řidič je přece povinen přizpůsobit styl jízdy stavu vozovky.
Děláte pro to něco? Takoví řidiči přece v důsledku zdržují i ostatní kamiony.
Magor
ODPOVĚĎ:
To máte pravdu, již jsem o tom psal před chvílí. Všimněte si někdy, kolik je při sněhových kalamitách havárií zahraničních kamionů ze zemí, kde je sníh spíše raritou, nebo ze zemí, kde jsou vozový park i předpisy mnoho let za námi. Neslyšel jsem, že by se někdo na tyto řidiče soustředil. Například do Rakouska a Německa takovéto kamiony vůbec nepustí.
6.2.2007 13:53
OTÁZKA:
Je podle Vás v pořádku, když řidiči hrubě porušují vyhlášku např. tím, že při předjíždění ohrožují ostatní účastníky, v případě nehody nenechávají volný průjezd pro vozy záchranného systému apod.? Byl jsem toho svědkem při nehodě na R1 (shodou okolností zaviněnou kamiónem).
Ondra
ODPOVĚĎ:
Není to v pořádku a máme od toho Policii, aby takovéto řidiče trestala, ovšem včetně řidičů osobních vozidel a zejména dodávek, které jsou někdy mylně dávány do stejného pytle s kamiony.
6.2.2007 13:55
OTÁZKA:
Zdravim!
KOlik procent lidi si podle Vas uvedomuje prinos a dulezitost kamionove dopravy?
Ondrej
ODPOVĚĎ:
Dobrý den, bohužel velmi málo. Dle loňského průzkumu se 95% lidí domnívalo, že silniční dopravu je třeba omezit, ale bez znalosti toho, co by to znamenalo pro ekonomiku a náš životní standard.
6.2.2007 13:56
OTÁZKA:
Je v planu zavedeni IQ testu a dukladnych psychologickych testu pro ridice kamionu? Nekdy se mi totiz zda, ze tech bezmozku je za volanty kamionu uz opravdu moc.
Petr Benes
ODPOVĚĎ:
A víte, že znám mnoho bezmozků i jinde. Problém je, že ministerstvo dopravy a Policie mají stále jako prioritu represi, namísto námi navrhované prevence, včetně kvalitního školení, programů, jako je Bezpečná firma, apod..
6.2.2007 13:59
OTÁZKA:
jak je to s mytnym, to plati ridic kamionu, majitel formy nebo ten, kdo si je objedna?
huhla
ODPOVĚĎ:
Mýto platí dopravce a následně ho musí ze zákona odděleně vyčíslit a fakturovat svým zákazníkům.
6.2.2007 13:59
OTÁZKA:
Dobrý den, za jednu cestu po D1 Praha-Brno se tak desetkrát setkám s tím, že mi náklaďák vlétne do levého pruhu, donutí zbrzit ze 130 na 81km/h a já pak dlouho čekám, až se ten plný náklad prášků do pečiva či plínek dostane před jiný náklad něčeho podobného, který ovšem jede jen 79km/h... Je to v pořádku? Vadí Vám to? A co byste s tím dělal?
P.S. Odpověď typu "to se stane jen občas, to není problém, je to jen chvilka" neberu, protože to vídám neustále...
P.P.S. A rovněž se prosím vystříhejte odpovědi "osobáky taky dělají problémy", na to jsem se totiž neptal...
jbb
ODPOVĚĎ:
Když se to stane, jak to popisujete, tak to v pořádku není, ale záleží i na tom, jak daleko před Vámi kamion vybočí. Nejvíce si většinou stěžují řidiči, kteří po dálnici rozhodně nejezdí 130 km/h. Řešením určitě není zákaz předjíždění kamionů, ale malá kapacita naší nejdůležitější dopravní tepny.
6.2.2007 14:04
OTÁZKA:
dobry den, myslite si ze vzhledem k situaci na nasich silnicich melo byt zavedno mytne jiz mnohem drive? Spousta firem si zvykla ze stav silnic je problemem statu, ale prave tezke nakladni vozidla zpusopuji ze u nas jsou silnice na hranici provozni zpusobilkosti
pantokrator
ODPOVĚĎ:
Dobrý den, ono je otázka, zda to jsou skutečně jen nákladní vozidla, nebo i kvalita stavěných silnic. Mýto klidně mohlo být zavedeno dříve. Ale podívejme se i na ostatní daně - silniční, spotřební - a kam jdou výnosy? Zpět do infrastruktury se vrací jen cca 1/5. Myslím, že všichni společně platíme dost, ale stát si nechává na své jiné projekty víc, než je do budoucnosti možné.
6.2.2007 14:08
předchozí | 1 2 | další |
Upozornění
Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.