Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


On-line rozhovor

Hostem iDNES bude Vratislav Kulhánek

Vratislav Kulhánek
velikost textu:
vydáno 24.4.2007 10:55
Jméno Vratislava Kulhánka je spojené se Škodou Auto už celou dekádu. V dubnu 2007 byl šéfem představenstva, v roce 2004 si vyměnil místo s Detlefem Wittigem a stal se předsedou dozorčí rady. Jak se za deset let automobilka změnila? Co si myslel o vyjednávání s odbory, které stávkovaly za vyšší platy? Ptejte se on-line.

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 24. dubna 2007 do 11:15

OTÁZKA: Dobrý den, pár otázek k projektu Škoda Fabia S2000 … 1] V tiskových zprávách se objevuje informace, že se testy budou konat veřejně – žádné tajnosti jako v případě Fabie WRC … uskuteční se testy v ČR a budou fanoušci v dostatečném časovém předstihu informováni? 2] Ve spojitosti s testovacími jezdci se skloňuje jméno Honza Kopecký, neoficiálně se mluví ale i o Romanu Krestovi – můžete tuto informaci potvrdit? Jakou roli bude hrát v projektu S2000 Armin Schwarz? 3] V nedávném rozhovoru jste se vyjádřil ve smyslu, že v prvopočátku bude Škoda podporovat soukromé týmy a až po odladění nasadí vlastní tovární tým. Objeví se Fabia S2000 pod hlavičkou Škoda Auto Deutschland nebo CRT (Kopecký)? Případně jaké další týmy zvažuje Škoda podporovat? 4] Je reálné nasazení vozu na některé letošní soutěži alespoň jako předjezdce (dříve se mluvilo o srpnové Barum Rally Zlín)? Díky Petr Pitelka Petr Pitelka
Vratislav Kulhánek ODPOVĚĎ: Testy budou probíhat jak v ČR, tak v zahraničí. S informacemi fanouškům je to trošku složitější. Ne snad z hlediska utajování, ale spíš proto, aby testy mohly probíhat v klidu. Testovacím jezdcem bude samozřejmě Honza Kopecký, o dalších jezdcích zatím neuvažujeme. Fabia S2000 s největší pravděpodobností v roce 2008 bude jezdit pod hlavičkou CRT. V dalších letech počítáme s továrním týmem. Nemohu vyloučit, že v některé z méně významných soutěží zkušebně vůz nasadíme v letoším roce. Barum Rally není pravděpodobná. 24.4.2007 11:03
OTÁZKA: 1.Byl jste také nomenklaturní kádr jako náměstek z RaJe, tolik lidmi "milovaný" Paroubek? 2.Jak jste se morálně a se svým svědomím vypořádal, vzhledem k tomu, že jste byl veden v seznamech STB, stále se domníváte, že jste se tam ocitl nepráven a nic jste nevěděl a naivisticky tvrdíte, že Vás kontaktovala hospodářská kriminálka? 3.Je pro Vás touha po karieře opravdu tak velká, že pomíjite aspekty morálky a svědomí?? 4.Jak oceňujete demokratický přístup Vašeho koncernu k proběhlé stávce 5.Můžete jen tak v kostce vyčíslit výrobní náklady na např. fabii, abychom si udělali představu o Vašem zisku, pokud náměstek z RaJe tvrdí ohledně jedné smlouvy o lihovém domě, kterou mají zaplatit, že je to nemorální a nepřiměřené a odporuje to dobrým mravům? Díky za odpověď a prosím, mlžení v odpovědi si ušetřte. martin
Vratislav Kulhánek ODPOVĚĎ: Nomenklaturní kádr jsem nikdy nebyl. Se svým svědomím jsem se nemusel nijak vypořádávat, protože vím, že v seznamech jsem byl neprávem. Touha po kariéře fakt není tak velká, protože jsem kariéru v zásadě ukončil. Vedení VW se ke kolektivnímu vyjednávání nijak nevyjařovalo. Výrobní náklady jsou důvěrnou informací, takže Vám je neřeknu. Mlžit nepotřebuji. 24.4.2007 11:06
OTÁZKA: Pane Kulhánku, dobrý den, zajímalo by mě, s jakou odezvou se setkala nová Fabia u zákazníků. Prosím, řekněte, kolik zájemců si novou Fabii již objednalo a jestli je o ni větší zájem než o starý model. A také jestli Mladá Boleslav uvažuje o prodloužení záruky na své výrobky. Děkuji. Rudolf
Vratislav Kulhánek ODPOVĚĎ: Nová Fabia se setkala s velmi pozitivní odezvou, nejenom v ČR. První den, kdy jsme ji ukázali v Ženevě, nás oslovilo tři tisíce zájemců. V současné době vidíme, že budeme mít problém všechny zájemce včas uspokojit. Zájem o starý model k našemu překvapení neustává. 24.4.2007 11:08
OTÁZKA: Myslíte si, že jsou platy řadových zaměstnanců adekvátní a umíte si představit, že byste svůj současný životní standard vměstnal do částky 22000 Kč hrubého? Pepe
Vratislav Kulhánek ODPOVĚĎ: Současný životní standard bych pravděpodobně do částky 22.000 Kč hrubého nevměstnal. Nicméně převážnou část svého života jsem musel svůj životní standard přizpůsobit příjmu do dvou tisíc hrubého. Platy stávající odpovídají bohužel české realitě. 24.4.2007 11:10
OTÁZKA: Kdy Vás naposledy někdo podvedl? MM
Vratislav Kulhánek ODPOVĚĎ: Není to tak dávno. 24.4.2007 11:10
OTÁZKA: Dobrý den. V HN jsem v den stávky zaznamenal váš výrok "Osobně bych neměl problém s růstem mezd za dva roky o třináct procent, toto rozhodnutí je ale věcí managementu." To byla nějaká taktická vyjednávací finta nebo jste zkoušel oslabit pozici Martina Jahna? Jára
Vratislav Kulhánek ODPOVĚĎ: Ani to, ani to. Bylo to vyjádření v souladu s názory vedení firmy. 24.4.2007 11:11
OTÁZKA: Myslíte si, že správný manažer musí svou práci stihnout za oněch 8 hodin denně? KAKA
Vratislav Kulhánek ODPOVĚĎ: Myslet si to můžu, ale možné to není. 24.4.2007 11:12
OTÁZKA: Preji dobry den. 1) Rad bych se zeptal pan Kulhanka, jak hodnoti svuj nedavno publikovany vyrok: „Kia myslím udělala dost vážnou marketingovou chybu s názvem modelu, který se v Čechách bude dost těžko ujímat, a Hyundai i-30 je ještě otázka minimálně jednoho roku, možná i dvou. Uvidíme, o jaký vůz nakonec půjde a kolik bude stát. Osobně si myslím, že ten tzv. asijský design (s výjimkou vozů japonské výroby) nenajde v Evropě moc zákazníků. Když pomineme SUV, jako je Hyundai Santa Fe, asijští výrobci klasických automobilů u nás podle mě výrazně neprorazí - stejně tak jako příliš neprorazili v západní Evropě.“ ? 2) Dale bych rad vedel, proc vedeni automobilky neustale tvrdi, ze novy design zejmena vozu FAbia 2 byl velmi dobre prijat verejnosti, kdyz na vsech internetovych diskuzich po celem svete a kupodivu i v Ceske republice jasne prevladaji negativni ohlasy, novinarske testy nevyjimaje?? Dekuji Jan Hampl
Vratislav Kulhánek ODPOVĚĎ: K první otázce - hodnotím svůj výrok pořád stejně. K druhé otázce - hodnocení, která dostávám od našich obchodníků a která jsou podložena objednávkami, plus hodnocení novinářů, považuji za objektivnější, než názory v internetových diskusích. 24.4.2007 11:14
OTÁZKA: Proč si myslíte, že téměř žádný manažer nechce odtajnit výši svého platu a benefitů, zatímco platy řadových zaměstnanců jsou známé. Jste ochoten odlišut se od těchto nefér praktik a svou mzdu odtajnit? EE
Vratislav Kulhánek ODPOVĚĎ: Pokud vím, můj plat jako předsedy představenstva byl zveřejněn. Jako předseda dozorčí rady pobírám 28 tisíc korun měsíčně. 24.4.2007 11:14
OTÁZKA: Škoda prochází velmi dobrým obdobím. Po každém výborném období dochází k obdobím horším, kdy si myslíte, že toto období nastane ve společnosti Škoda auto. Myslíte si, že v tomto období Škoda udrží platy řadových zaměstnanců? Kaka
Vratislav Kulhánek ODPOVĚĎ: Je pravda, že vývoj v automobilovém průmyslu probíhá cyklicky, nicméně vzhledem k stávající a očekávané pestrosti modelů a věrné klientele nepředpokládám dramatické výkyvy, rozhodně ne negativní dopady do platů zaměstnanců. 24.4.2007 11:16
OTÁZKA: Co považujete ve Škodě auto za svůj největěí úspěch a co za Váš největší neúspěch? EMIL
Vratislav Kulhánek ODPOVĚĎ: Nemohu hovořit o svém největším úspěchu, protože úspěchy Škodovky jsou úspěchem všech zaměstnanců. Snad jen to, že se nám podařilo zavedením systému snižování nákladů kompenzovat sílící korunu. Neúspěch bych snad viděl v tom, že se mi nepodařilo prosadit model offroada. Nicméně se díky mému následníkovi toto povedlo (Yetti). 24.4.2007 11:18
OTÁZKA: Stalo se Vám někdy, že by Vám zaměstnanci nadávali? MM
Vratislav Kulhánek ODPOVĚĎ: Určitě ano, ale já u toho nebyl. 24.4.2007 11:19
OTÁZKA: Dobrý den, zajímá mne Váš nazor na situaci kdy je pro zákazníka z Česka finančně výhodnější jít si Škodovku - vyráběnou v Česku - koupit do zahraničí ? Případně i jak se Škoda dívá na majitele prastarých typů 742 (105/120) kterých na našich silnicích jezdí dodnes stále nepochopitelně mnoho a jen kazí jméno značce ? Není týden aby za mnou (provozuji servis) nepřišel někdo s žádostí o opravu podobného vraku. Když odmítnu často vyhrožují stížnostmi "až v Boleslavi". Co se týče platů tak si myslím, že pokud někomu nevyhovuje finanční ohodnocení ať odejde za lepším. Doby kdy člověk pracoval v jednom podniku od 18 až do důchodu jsou už naštěstí pryč. Souhlasíte ? Děkuji. František Obdržálek
Vratislav Kulhánek ODPOVĚĎ: Není to tak jednoduché. Musíte posuzovat i výbavu vozidla a další náklady s tím spojené. Poměrně dobré vysvětlení bylo v dnešním tisku. Se závěrečným názorem souhlasím. 24.4.2007 11:20
OTÁZKA: Kolik času trávíte v práci? KARL
Vratislav Kulhánek ODPOVĚĎ: Vzhledem k mým různým aktivitám, hokej, VŠE, atd. deset až dvanáct hodin. 24.4.2007 11:21
OTÁZKA: Vážený pane Kulhánku, rád bych se zeptal zda bude Škoda vyrábět modely 4x4 (diesel) s automatickou převodovkou. Popřípadě proč se nevyrábějí. Také by mě zajímalo zda by jsem se mohli v budoucnu setkat "pravým" offroadem typu Toyota LandCruiser. Děkuji za odpovědi Děkuji za odpovědi. Petr Dvořák
Vratislav Kulhánek ODPOVĚĎ: S offroadem typu Toyota LandCruiser se pravděpodobně v budoucnu nesetkáme. Uvažujeme pouze s nižší kategorií. Otázku automacké převodovky u 4x4 zvažujeme. 24.4.2007 11:23

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.





Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.