Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Hostem iDNES bude Vratislav Kulhánek

Vratislav Kulhánek
velikost textu:
vydáno 24.4.2007 10:55
Jméno Vratislava Kulhánka je spojené se Škodou Auto už celou dekádu. V dubnu 2007 byl šéfem představenstva, v roce 2004 si vyměnil místo s Detlefem Wittigem a stal se předsedou dozorčí rady. Jak se za deset let automobilka změnila? Co si myslel o vyjednávání s odbory, které stávkovaly za vyšší platy? Ptejte se on-line.

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 24. dubna 2007 do 11:15

OTÁZKA: Jakou motivaci považujete pro zaměstnance za nejlepší? Kaka
Vratislav Kulhánek ODPOVĚĎ: Podle mého názoru nelze použít paušální motivaci, poněvadž jsou různé možnosti něco ovlivnit. Jiná motivace musí být pro pracovníka na montážní lince a jiná pro obchodníka. 24.4.2007 11:23
OTÁZKA: Dobry den, jsem studentem VS zamereni marketing a marketingova komunikace. Chtel bych se zeptat jake jsou realne sance se dostat na oddeleni PMK? Dekuji mnohokrat za odpoved. Jan Svoboda
Vratislav Kulhánek ODPOVĚĎ: Šance jsou poměrně veliké, poněvadž schopných marketingových odborníků není nikdy dost. 24.4.2007 11:24
OTÁZKA: Dobrý den! Bude u modelu YETI kombinace 4x4 + automat? Usak
Vratislav Kulhánek ODPOVĚĎ: Je to málo pravděpodobné. 24.4.2007 11:25
OTÁZKA: Dobrý den pane Kulhánku, chtěl jsem se zeptat, zda se uvažuje do budoucna o výrobě většího MPV než je Roomster. Mám početnou rodinu a Roomster je pro mě malý a tak jsem po letech naprosté spokojenosti se Škodou musel změnit značku Marek
Vratislav Kulhánek ODPOVĚĎ: Neuvažuje. 24.4.2007 11:25
OTÁZKA: Pane Kulhánku počítá se u nového superba s pohonem 4x4 a proč to u nás tak dlouho trvá,než uděláme nový model a potom než přijde do prodejem ? znáte i když je to předčasné cenové hladiny superbu ? Děkuji neon
Vratislav Kulhánek ODPOVĚĎ: Vývoj nového modelu trvá ve Škodovce stejně tak dlouho jako u jiných evropských výrobců. U Superbu by bylo možno uvažovat o 4x4 podle toho, jaký počet kusů bude zákazníky přijat, tak aby to bylo ekonomicky výhodné. Cenová hladina ještě zdaleka není stanovena, ale samozřejmě, že propočty máme. 24.4.2007 11:27
OTÁZKA: Dobrý den, slyšel jsem o omezení výroby Roomsterů, protože o ně je malý zájem. Jak to je opravdu? Děkuji. Roubek PS: Možná by zájmu o Roomster pomohlo 4x4. M. Roubek
Vratislav Kulhánek ODPOVĚĎ: O Roomstera není malý zájem celosvětově. Je pravdou, že došlo k mírnému poklesu v ČR, kde však předpokládáme, že dojde k nárustu v souvislosti s výrobou verze N1. 24.4.2007 11:28
OTÁZKA: Mám 02 combi RS TFSI race blue, chtěl jsem k tomu původně ještě DSG, ale prodejce říkal, že vám to "němci" nedovolili, že by to moc konkurovalo audinám.. Proč vám koncern nedá trošku víc volnosti? vždyť je to jedno, zisky jsou jen VW, ne? Filip
Vratislav Kulhánek ODPOVĚĎ: Koncern nás nijak zásadně neomezuje. Pokud nejsou některé možnosti k dispozici, je to jen proto, že naši prodejci jsou názoru, že by to nebylo rentabilní. 24.4.2007 11:31
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jestli bude nějaká náhrada za model Fabia sedan ,který se už v s novou tváří prý dělat nemá. Já osobně jsem si dělal malý průzkum trhu a kdyby byl náhradník Fabie Sedan třeba Fabia Liftback, neměl by na trhu konkurenci, protože auto v této třídě se zadní částí tvaru liftback prostě neexistuje ( možná Opel Astra Classic ). ramokry@centrum.cz
Vratislav Kulhánek ODPOVĚĎ: Problém je, že já jsem si myslel totéž při zavádění Fabia sedan a reakce trhu byla bohužel odlišná. Takže zatím náhradu nepředpokládáme. 24.4.2007 11:32
OTÁZKA: Dobrý den. Slyšel jste popěvek vašich odborářů a co mu říkáte :-)? Thor
Vratislav Kulhánek ODPOVĚĎ: Obdivuji jeho invenci, bohužel obsah se nezakládá na pravdě. 24.4.2007 11:32
OTÁZKA: Dobry den pane Kulhanku, obdivuji Vas, zejmena potom Vasi profesni karieru. Otazka na Vas: budete s odbory jednat o poklesu nebo stagnaci rustu mezd v pripade, ze hospodarske vysledky nebudou naplnovat schvalene plany, rekneme ciste hypoteticky trzby resp. zisk se bude nachazet v mezirocnim propadu. Odbory neustale argumentuji rustem trzeb a zisku a poukazuji na zachovani urcite umery v ramci techto rozdilu. Dekuji za odpoved a preji hodne trpelivosti pri dalsich jednani spolu s populistickymi odbory. student VSE
Vratislav Kulhánek ODPOVĚĎ: Nemyslím, že v případě, že by se nedařilo, by měli být postiženi zaměstnanci tak, aby došlo k poklesu či stagnaci mezd. Ale rozhodně by mohla být postižena složka závislá na zlepšování výsledků. Jiný efekt by to mělo samozřejmě do platů vedoucích pracovníků. Děkuji za otázku. 24.4.2007 11:34
OTÁZKA: Dobrý den, měl bych víc otázek. 1:Do kdy má funkční období p. Wittig a kdo může být potenciální nástupce? 2:Bude VW postihovat někoho z vedení Škody za nepříliš vhodné "vyhrožování" o přesunu výroby? Přeji hezký den a díky za dobrou práci pro Škodu! LM LM
Vratislav Kulhánek ODPOVĚĎ: Funkční období kolegy Wittiga by mělo skončit v září 2008. Nástupce dosud není znám. Nemohu odpovídat za VW. 24.4.2007 11:35
OTÁZKA: Dobrý den. Dovolte prosím jednu otázku na cenovou strategii Vaší společnosti. Jak vyplývá z eurostatistického zjišťování je cena modelů automobilky Škoda v ČR v podstatě nejvyšší ze všech států EU (tedy domácí automobilka doma prodává nejdráže), a to v mnoha případech ještě v této zahraniční ceně je mnohem vyšší výbava v základu (stačí otevřít konfigurátory z jiných zemí). Jak dlouho budete v této strategii ještě pokračovat ? Otázka druhá pak směřuje na motorizace aut. Například Golf umožňuje osazení motorem 2.0. TDI s DSG převodovkou o výkonu 125 kW nebo 2.0. TFSI s převodovkou DSG o výkonu 147 kW. Proč tyto silnější motorizace nemohou být osazovány například do vozů Š Octavia ?? Děkuji Vám. Radek
Vratislav Kulhánek ODPOVĚĎ: Na první část otázky jsem již odpověděl. Co se týče druhé části, nejde jen o osazení motorem a převodovkou, ale i tomu přináležející vývojové náklady související s podvozkem. Tudíž se domnívám, že s touto výbavou by cena byla pro zákazníky nepřijatelná. Totéž se týká Octavie. 24.4.2007 11:37
OTÁZKA: Dobrý den, uvažuje automobilka někdy v budoucnu objevit také kategorii SUV automobilů ? Josef
Vratislav Kulhánek ODPOVĚĎ: Už jsem odpovídal. 24.4.2007 11:38
OTÁZKA: Vazeny pane Kulhanek, myslite si ze muze Hyundai v Nosovicich konkurovat Skode auto co se tyce platovych podminek a socialnich vyhod? Jaky je Vas nazor na korejske investice v CR? Dekuji Marek
Vratislav Kulhánek ODPOVĚĎ: Bezesporu dlouhodobě může. Můj názor na zahraniční investice, které nepřinášejí jednoznačně pracovní místa pro české občany a mají značné energetické nároky, není pozitivní. 24.4.2007 11:39
OTÁZKA: Dobrý den, plánuje Škodovka přesun výroby do levnějších zemí jako je třeba Rumunsko či Bulharsko, kde by zřejmě významně ušetřila náklady a jelikož jsou obě země v EU, neměl by tam být větší problém? Michal
Vratislav Kulhánek ODPOVĚĎ: Škodovka nepočítá s žádným přesunem výroby. Naopak rozšiřujeme výrobu a investice v jiných státech, jako je Rusko, Čína, Indie a další, slouží k rozšíření kapacity a získání dalších trhů. 24.4.2007 11:40

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.