Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Na dálnicích by se mohlo jezdit i 150 kilometrů za hodinu, chce ODS

  18:00aktualizováno  18:00
ODS chce zvýšit rychlost na vybraných částech tuzemských dálnic ze 130 na 150 kilometrů v hodině. Při porušení předpisů by ale řidiči mohli dostat vyšší pokuty. V diskusi nad zákonem o pozemních komunikacích to řekl exministr dopravy Zbyněk Stanjura (ODS).
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Jan Vaca, iDNES.cz

Zákon o pozemních komunikacích, který projednávají poslanci, počítá se změnami některých rychlostních silnic na dálnice a také se zvýšením rychlosti o 20 kilometrů za hodinu na sto padesáti kilometrech silnic I. tříd.

ODS v pozměňovacím návrhu k novele chce, aby se stejně zvedla rychlost i na kvalitních částech tuzemských dálnic. Mělo by jít o úseky, kde to dovolí bezpečnost silničního provozu. Opoziční strana čtyři takové úseky označila na mapě na svém profilu na Facebooku (viz snímek).

Stopadesátkou by se mohlo jezdit například na jihočeské D3 mezi Táborem a Veselím nad Lužnicí, po D11 mezi Kolínem a Hradcem Králové nebo na D1 v úseku od Vyškova až za Kroměříž a od Lipníka nad Bečvou až do Ostravy. „Určitě je možné nalézt další úseky, případně některé části vyjmout,“ říká Stanjura. Zmíněné úseky jsou podle něj relativně nové, dostatečně široké a s nízkou intenzitou dopravy.

„Značky by neměly být ani trvalé, měly by také reagovat na počasí, případně na viditelnost. Myslím, že dneska už k tomu je technika, aby to bylo možné. Nemusí tam vždycky být postavený plech nebo plast,“ uvedl Stanjura ve Sněmovně.

Dopravní značky by mohly být elektronické, 150 by ukazovaly za dobrého počasí a v případě dopravní špičky, mlhy nebo náledí, by se rychlost mohla snížit.

Úseky dálnice, kde by se mohlo jezdit 150 km/h.

Úseky dálnice, kde by se mohlo jezdit 150 km/h.

Exministr dopravy Stanjura zároveň nabádal poslance k debatě nad tím, že by v těchto úsecích s vyšší povolenou rychlostí zároveň platily i vyšší pokuty při porušení předpisů. „Je otázka, o které bychom mohli debatovat, jestli v případě, kdy na těch vybraných úsecích řidič poruší předpisy a překročí zvýšenou povolenou rychlost, by neměl dostat vyšší pokutu, případně přijít o víc bodů,“ uvedl.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ministr dopravy Dan Ťok na tiskové konferenci hnutí ANO v pražském Centru...
Na stavbu dálnic bude mít stát v příštím roce 76 miliard, řekl ministr Ťok

Ministr dopravy Dan Ťok (ANO) má s ministerstvem financí předjednané zvýšení rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury na příští rok na 76 miliard. Je to...  celý článek

Výcvik policistů na jihlavském polygonu.
Česko bude mít dva okruhy pro auta bez řidiče. Státní ve Velimi, druhý od BMW

Stát potřebuje vlastní polygon pro nezávislé testování takzvaných autonomních aut, kde úlohu řidiče přebírá v menší nebo větší míře technika. Myslí si to...  celý článek

Ředitelství silnic a dálnic začalo v úterý 8. září s evidencí billboardů v...
Úřady sčítají nezákonné billboardy, majitele znovu vyzvou k odstranění

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) v pátek začalo se sčítáním billboardů, které jejich majitelé měli do čtvrtka podle novely zákona odstranit z ochranného pásma...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.