Odšťavňovač přestal v bazaru fungovat

Lenka Bačáková z Prahy 9 dala do komisního prodeje v bazaru dva roky starý a plně funkční odšťavňovač. Po půl roce nebyl stále prodaný, a když si jej přišla vyzvednout, dozvěděla se, že prý odšťavňovač nefunguje, s tím, že při jeho přijímání do prodeje nikdo jeho funkčnost nezkoušel. Jinými slovy, že odšťavňovač byl rozbitý již v době, kdy jej paní Bačáková do bazaru přinesla. Na dokladu o převzetí výrobku do prodeje má paní Bačáková uvedeno pouze datum, cenu a razítko prodejny. Uvítala by radu, na co má v dané situaci nárok.

Doklad o převzetí odšťavňovače do prodeje, respektive údaje na tomto dokladu jsou v tomto případě velmi důležité. Jestliže na dokladu není uvedena žádná vada výrobku, tedy například to, že byl v době, kdy jej Lenka Bačáková dávala do bazaru, nefunkční, má se za to, že byl v té době bez vad. Proto má paní Bačáková nárok na vrácení odšťavňovače, který funguje, eventuálně na náhradu způsobené škody.

Občanský zákoník - §

421 (Ochrana převzaté věci):

Každý, kdo od jiného převzal věc, jež má být předmětem jeho závazku, odpovídá za její poškození, ztrátu nebo zničení, ledaže by ke škodě došlo i jinak.

§ 740 (Neprodejnost věci):

Neprodá-li obstaratel věc do tří měsíců ode dne, kdy mu byla věc svěřena do prodeje, smlouva se ruší, nebylo-li mezi objednatelem a obstaratelem dohodnuto jinak. Účastníci se mohou dohodnout, že se po uplynutí stanovené doby prodá věc za nižší cenu.