„Budeme upřednostňovat růst na trzích, které jsou pro nás rentabilní a podporují alternativní přepravu,“ stojí v prohlášení čínského start-upu na poskytování sdílených kol. Necelý rok po rozsáhlé zámořské expanzi, během které začala kola Ofo jezdit ve Spojených státech, Indii, České republice a dalších zemích, se společnost z mnoha trhů stahuje.
Ofo podle podle Forbesu prozatím omezuje přítomnost na indickém, německém, australském, americkém a izraelském trhu. Ve Spojených státech snižuje firma počet zaměstnanců o 70 procent.
Podle zdrojů serverů The Wall Street Journal či Technode nebude odchod Ofa příliš dlouho trvat. Asijské zdroje očekávají, že se teď firma soustředí pouze na velká města v USA a ve Francii a na Singapur.
Společnost poslední dobou čelila spekulacím o finančních obtížích. V zimě však oznámila, že od investorů získala téměř 20 miliard korun. Největším z investorů je společnost Alibaba Group Holding.
Vloni na podzim proběhl testovací provoz kol Ofo i v Praze, konkrétně v Praze 7. Tři stovky sdílených kol se však do Prahy prozatím nevrátí – ostrý start měl proběhnout v letošním roce, firma ho však odsunula. „Chceme se na něj dobře připravit, a proto spustíme projekt až příští rok,“ řekl Kacper Winiarczyk, šéf Ofo pro střední a východní Evropu.
Jedním z problémů čínského bikesharingu jako takového je logistická nepřipravenost čínských velkoměst na extrémní množství kol. Ta se hromadí a města je musejí vyvážet na skládky (psali jsme zde).