Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Online duel

On-line duel Leo Express vs. RegioJet

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 15. srpna 2017 do 11:35

OTÁZKA: Zdravím. Dneska je zaměstnání především o platů. Proč se platy děsí umělé nízko? Myslím například stewardy. Těch je nedostatek. Mam pocit,že ty holky nechtějí dělat za 18tis,ale min. 25 tis. František Lukes
OTÁZKA: Dobrý deň, neuvažujete o predĺžení spojov z Bratislavy ďalej smerom na Nové Zámky - Komárno/Štúrovo a Budapest?? Často ich využívam smerom do Budapesti a štátne sú dosť vyťažené, pričom služby v podstate žiadne... Osobne dochádzam zo Strakoníc denne do Českých Budějovíc a stav vozového parku vo vlakoch ČD je žalostný. Neplánujete prepojiť mestá Plzeň a České Budějovicovice ??? ďakujem Ľuboš
OTÁZKA: Jak se srovnáváte s provázaností ČSSD, krajů a ČD, které si díky ČSSD hejtmanům (oranžová tsunami) napřímo zadaným objednávkám na provozování regionálních tratí (ČD) napůjčovala kapitál jištěný právě těmito pro stát zcela nevýhodnými smlouvami? Je možné uvažovat o arbitráži za zmařenou investici, případně za nedovolené státní subvence státnímu podniku? Ondřej
OTÁZKA: Dobrý den pánové, troufli byste si v případě možnosti jezdit i na horrorové trati Praha - HK - Trutnov? Horror je to pro nás každodenně dojíždějící cestující, "běžné" zpoždění Pha-Chlumec n cidl. a zpět 30-40 min.téměř každý den. Konkurence by se nám tady hodila ...Cestujících dojíždí do hl. města podle mého soudu dost, jen jsou ČD (platí i pro SŽDC) celkem ukradení :) Děkuji alespoň za soucit ... Pavel Veselka
OTÁZKA: Dobrý den, plánujete v budoucnu nějaké úpravy v oblasti jízdného, myslím tím určitý druh sjednocení jízdného tak, aby člověk nemusel tolik řešit který vlak (myslím tím kterého dopravce vlak) zrovna jede a hledat ten správný druh lístku (tu správnou pokladnu)? například budu chtít jezdit často Praha - Ostrava, koupím si tedy měsíční jízdenku, ale v současnosti jsem pak limitován na jednoho dopravce a omezený počet spojů - uvažujete (plánuje se) v budoucnu - v této oblasti nějaká změna? Toto považuji v současnosti za nějvětší limitaci, kterou otevření linek soukromým dopravcům přináší a nemyslím si, že je to neřešitelný problém. Jaromír Veber
OTÁZKA: Dobrý den. Proč se při každém problému ruší spoje? Zdá se mi, že se nepočítá s něčím takovým jako záložní souprava. Je velmi nepříjemné když se potřebuji někam dostat a pak je mi nabídnuta možnost vrácení peněz. Já peníze v tu chvíli nepotřebuji. Chci se dostat tam kam potřebuji. Marek
OTÁZKA: Situaci dopravní infrastruktury považuji za velmi žalostnou. Přitom doprava je důležitým aspektem ekonomiky. Z dálnice D1 je soustavně největší parkoviště v ČR. Situaci by mohly odlehčit vlaky. Rád je využívám, ale ruku na srdce... z Brna do Prahy za 2h 30min. Z Brna do Olomouce za 1h 30m. Tento čas považuji za velmi tristní, hlavně pokud se jedná o propojení krajských měst. Výstavba páteřní VRT je diskutována neustále... přesto s žádným reálným výsledkem. Myslím, že na této otázce by se mohli dohodnout všichni zástupci politických stran. Myslíte ,že je reálná šance že člověk v 30 letech se sveze vlakem, kde bude jeho rychlost vyšší než např. u současných 85km/h mezi Brnem a Olomoucí? Děkuji Vám za odpověď. Petr H
OTÁZKA: Dobrý den, přes zimu v obou vašich společnostech docházelo k častým poruchám WC, jaké by bylo správné řešení, (popř. jak jste situaci řešili, pokud se opravdu stala), pokud by na soupravě nebylo jediné funkční WC? Děkuji za odpovědi. Tereza
OTÁZKA: Dobrý den, plánujete expanzi také na Polské železnice ? Např. trasa Praha - Ostrava - Katowice - Varšava - Gdaňsk by byla skvělá. Karel Janásek
OTÁZKA: Dobrý den, prosím, jakým způsobem je ve vašich vlacích udržováno hygienické prostředí pro práci s potravinami? Děkuji za osvětlení situace. Lenka
OTÁZKA: Dobrý den, prosím, z jakého důvodu netolerujete strojvedoucí, kteří jezdí na částečný úvazek u obou vašich společností? Děkuji za vysvětlení. Marie
OTÁZKA: Dobrý den, neuvažovali jste o zavedení vlakové linky z Ostravy do Brna a dále z Bratislavy do Košic jižní cestou? A dále jak to vypadá s novými soupravami u Leo Expressu a vagony Astra u RegioJetu? Případně nezvažujete vstup i na regionální tratě, případně jaké jsou Vaše další plány na rozšiřování linek, třeba i v dalších letech? Děkuji za odpovědi! Jiří
OTÁZKA: Dobrý den, plánujete nasadit vaše soupravy i mimo železníční koridor? Například trasa Praha - Havlíčkův Brod? Děkuji za odpověď LB Lenka Beckertová
OTÁZKA: Dobrý den, plánujete někdy do budoucna i spoje na trase Brno-(Přerov-)Ostrava? Současné spoje ná této trati od ČD jsou na otřesné úrovni na to, že jde o největší moravská města. Nějaká konkurence by zde určitě prospěla. Karel
OTÁZKA: Dobrý den, kdy jste jeli naposledy vlakem jiného dopravce a jak jste byli spokojeni ? Miguel
OTÁZKA: Dobrý den, otázka pro pana Jančuru: Prosím, čím si vysvětlujete enormní odliv zaměstnanců (tedy neschopnost ve společnosti školené lidi udržet) a nemožnost získat jejich dostatečný počet? (Mimo přehlcený trh práce nabídkami a "silnou zaměstnaností".) Lucie
OTÁZKA: Dobrý den, rád bych se zeptal pana Jančury, zda stále platí lehce bizarní plánovaná politika zastavování na trase Praha - Brno -... tedy Praha - Pardubice ( - Svitavy - Blansko) - Brno Židenice - Brno hl. n. -... Proč neuděláte zastavování koncepčněji (systémově s linkou Praha - Ostrava)? Jsou pro Vás cestující Jesenicko / Šumpersko - jih Moravy až tak nezajímaví? Nebo za každou cenu upřednostňujete politiku "všichni chtějí do Prahy"? Mirek Závodný
OTÁZKA: Zdravím, chtěl jsem Vám oběma, respektive oběma společnostem poděkovat. Ještě pár let zpátky nebyla jiná možnost než jet s ČD, ale teď už si mohu svou cestu užít v pohodlných sedačkách Leo expressu nebo Regiojetu. Pravidelně Vás střídám, a musím říct, že jsem byl spokojen vždycky všude. Mějte se Kuba
OTÁZKA: Dobrý den pánové, Děkuji Vám oběma za vstup na české koleje, řada věcí se od té doby v pozitivním směru změnila (i u ČD). K otázce... V poslední době je trať mezi Prahou a Ostravou zasekaná, to negativně ovlivňuje dojezdové časy, flexibilitu a i nákladní dopravce. Cest jak uvolnit kapacitu moc není a zvýšit rychlost třeba i na 200km/h na trati kde jezdí i zmíněné cargo není dle mého řešením a vlaky jsou ve špičkách natažené na téměř maximum. Jak z toho ven? VRT za 15, 20 let je příliš daleko... Děkuji za odpověď a přeji příjemný den Martin K.
OTÁZKA: Dobrý den, mohu se zeptat na důvod odchodu RJ z tratě Staré Město-Praha? Případně plánujete nějaké další spoje tímto zlem? Mirek
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jaké nedostatky vidíte v české infrastruktuře, především na hlavním koridoru do České Třebové. Zda můžete nějaké jmenovat. Co by šlo zlepšit. Například pro větší propustnost koridoru. Děkuji. Na tuto otázku se ptám, protože v jednom rozhovoru p. Kohler zmínil, že vidí mnoho věcí, které lze zlepšovat v klasické konvenční infrastruktuře. A já s tím jen souhlasím. Jan Jemelka
OTÁZKA: Dobrý den, v ČR existuje regionální trať, kde je obrovská přepravní poptávka, šlo jezdit bez dotací a přesto o ni žádný soukromý dopravce nemá zájem a jezdí tam dotované ČD. Praha-(Kladno)-Rakovník. Proč? Pavel Obdržálek
OTÁZKA: Dobrý den, pokud vím tak oba dopravci, chtějí přidávat nové spoje, ale zajímalo by mě kam je chtějí na koridoru nacpat? Už teď je tam přeplněno. Já musím bohužel využívat pro každodenní cestování os. vlak, který je neustále bržděn a opožďován kvůli předjíždění rychlíky všech dopravců. Např. v Chocni kvůli tomu stojí náš vlak ráno 20 min, aby nás mohli předjet vlaky Ostrava - Praha všech společností. honzak
OTÁZKA: Dobrý den, proč stojí jízdenka o Vánocích x násobně více než jindy? Milan
OTÁZKA: Dobrý den, pánové, chtěl jsem se Vás zeptat, zda cítíte ze strany SŽDC, popřípadě ČD, určitý druh znevýhodňování - tedy, vaše soupravy musí např. čekat na výhybkách než projede jiný vlak nižší důležitosti, atd. Děkuji a pěkný den Jakub
OTÁZKA: Dobrý den, vážený pane Jančuro, plánujete se někdy vrátit k záměru pořídit si jednotky, tedy nikoliv jen lokomotivy a vozy (viz http://ekonomika.idnes.cz/student-agency-chce-dobyt-zeleznici-s-vlaky-siemens-desiro-po1-/eko-doprava.aspx?c=A090615_105059_eko-doprava_fih)? A pro pana Köhlera: je skutečně v plánu upgrade Vašich jednotek, aby mohly jezdit do Polska a byla současně zvýšena kapacita? Miroslav Hruška
OTÁZKA: Dobrý den, neplánujete vstoupit i na jiné tratě? například Kolín - Nymburk - Lysá n.L - Praha nebo Benešov - Praha a další příměstské? Lidí zde jezdí opravdu hodně :) Honza
OTÁZKA: Dobrý den, mám dotaz na pana Jančuru ohledně cca 70 starších vozů z Belgie, jejichž nákup byl avizován v roce 2015. Jaký je jejich osud? Děkuji. Petr
OTÁZKA: Dobrý den, pánové! Jistě víte, že z Prahy do Budějovic se výrazně vylepšuje železniční trať. Plánujete v budoucnu na této trati nasadit vlaky a postupně jimi nahradit Vaše autobusové spoje? Dotaz druhý: Za nedlouho končí 15leté období, ve kterém byly reginální spoje, financované kraji, zadány ČD bez výběrového řízení. Připravujete se na nadcházející výběrová řízení? Jiří Kocurek
OTÁZKA: (Leo Expres) Dobrý den, v jaké fázi výroby jsou vaše nové vlaky čínského výrobce. Kdy se s nimi setkáme na našich jkolejích? (Regiojet) Jak vyřešíte výpověď smlouvy o užívání smíchovského nádraží? Kam přesunete své zázemí od nového grafikonu? Děkuji hans.st
OTÁZKA: Dobrý den, pěkně mě vaše společnosti štvou. Člověk chce v Pardubicích přestoupit na normální vlak do Prahy, ale ouha.. na trati zrovna jede černé nebo žluté peklo, které zabírá místo normálnímu vlaku. Dokud nebudete uznávat jízdenky ČD, tak jste pro většinu lidí naprosto zbyteční a škodliví. doufám že zkrachujete Honza
OTÁZKA: Dobrý den, pánové. Co "lokálky"? Ty vás nelákají? Asi nejsou lukrativní. Ondřej
OTÁZKA: Dobrý den Radime, proč pořád říkáte bez jediné koruny od státu, když dostáváte proplacené slevy na studenty/důchodce atd... Pro mě jako daňového poplatníka je celkem jedno, jak se to jmenuje, ale to, že to odchází z účtu ministerstva... Tyto částky totiž předtím byly i pro ČD, akorát to bylo v balíku, aby vlak jel i ve 4 ráno a v 11 večer, kdy si na sebe komerční nevydělá. Děkuji za odpověď Roman Poláček
OTÁZKA: Občas tvrdíte, že jste ochotni se dohodnout na uznávání jízdenek, ale že v tom brání ČD. Proč ale stále neuznáváte mezinárodní jízdenky (např. InterRail?). V tom vám ČD nebrání. A i takový soukromý rakouský WestBahn je uznává. Radek Janata
OTÁZKA: Dobrý den, dotaz pro pana Vančuru. Rád bych se zeptal, proč se bude rušit linka z Prahy do Starého Města? Děkuji za odpověď Jan
OTÁZKA: Dobrý den. V jakém horizontu se dá očekávat váš komerční (nikoliv v závazku veřejné služby) vstup také na jiné tratě než z Prahy na Moravu? A které to mají být, pokud vůbec? Kuba
OTÁZKA: Dobrý den, plánujete provozování i některých vedlejších, regionálních tratí? Martin
OTÁZKA: Dobrý den, je možné při současném vytížení hlavních tratí, dále navyšovat kapacitu vlaků? Najde se prostor pro náhradní řešení, např. výstavbu nových tratí? Děkuji. Jan Hrabal
OTÁZKA: Dobrý den, velice oceňuji příchod soukroumých dopravců do naší železniční dopravy. Tramvaj LEOexpress mě moc nezaujala, ale nacestoval jsem dost kilometrů RegioJetem. Je velká škoda, že na jednu stranu pan Jančura říká jak vše funguje, jak má toto nejlepší a tohle nejlepší, ale na druhou stranu realita je trochu jiná. A tak se ptám - pane Jančuro, fakt nemůžete trochu víc mluvit pravdu než hrát tu politickou komedii jak je všechno skvělé, např.: internet je nejrychlejší - přitom internet v pendolinu je stabilnější než u Vás - a další věci? Více lásky a pravdy by ocenili všichni, kdo se v dění orientují. Miloš
OTÁZKA: Pro majitele Leo- Vaše vlaky nejsou moc vhodné pro dálkové cesty- je tam strašně málo místa, spíš se zaměřte na kratší trasy. Jiřina
OTÁZKA: Dobrý den naše obec dává ročně do krajského fondu dopravní obslužnosti přes 600 000 Kč. V případě, že bychom odmítly, kraj hrozí odstřižením veškeré veřejné dopravy včetně vlaků. Když se obec rozhodne veřejnou dopravu provozovat sama, jak to udělali kolegové, ve formě tzv. "radiotaxi", musí čelit naschválům ve formě znepřístupění nádraží a škrtů finančních toků z kraje.Bude to někdy lepší, hodlá nějak ministerstvo dopravy tyhlety dopravní monopoly rozbít? Vydra Josef
OTÁZKA: Dobrý den, díky konkurenci jezdím do Prahy z Přerova rychleji a levněji. Kvalita se zlepšila na této trati i u ČD. Tu využívám až když jsou soukromé obsazeny. Kdy se vám podaří obsadit i další páteřní spoje. Děkuji Miron
OTÁZKA: Pane Jančuro, držím Vám všechny palce, vytrvejte a nenechte se zdeptat. Udržte svoji úroveň cestování a lidi na Vaši firmu nedají dopustit!!! Hodně štěstí JW
OTÁZKA: Dobrý den, díky konkurenci jezdím do Prahy z Přerova rychleji a levněji. Kvalita se zlepšila na této trati i u ČD. Tu využívám až když jsou soukromé obsazeny. Kdy se vám podaří obsadit i další páteřní spoje. Děkuji Miron
OTÁZKA: Prosím o otázku a pana Jančuru, bude někdy možné využít vašeho RegioJet vlakového spojení na trati Bohumín-Brno? Děkuji. Martina Pastuchová
OTÁZKA: Dobrý den, rád bych se zeptal obou pánů, jejichž firmy dokázaly zkultivovat na několika významných trasách cestování vlakem směrem k západním standardům 21. století, zda je v budoucnu možné pokrýt ještě větší část tratí z hlediska výnosnosti firem, pokud se stát konečně oprostí dojení ČD a jejich standardů 70. let tak, aby pouze uměle konkuroval přirozené konkurenci na českých tratích? Děkuji a přeji hodně úspěchů! Petr Vinař
OTÁZKA: Dobrý den, plánujete v blízké budoucnosti akvizici jednotek s naklápěcí skříní, pro další snížení cestovních dob na obloukovitých tratích? Případně, jste připraveni, až se SŽDC jednou KONEČNĚ dohoupe k prolomení rychlosti 160km/h a dočkáme se "mýtické" dvoustovky? Kupříkladu v Rokycanském tunelu před Plzní? Díky a ať se daří, G. George017
OTÁZKA: Dobrý den, na jaké tratě se vůbec vydáváte, vím jen o Praha-Ostrava? Petr

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.