Diskuze

K ovlivnění tendrů nedošlo, odmítl kritiku Bárty šéf správy železnic

Šéf státní správy železnic se na nové pozici ještě ani neohřál a odsouzený Vít Bárta už jej viní z manipulace zakázek. Kolář kritiku odmítá.V on-line rozhovoru na iDNES.cz například řekl, že bude nutné zrušit některé regionální tratě.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
K

K.N.D.

9. 6. 2012 14:11
Když je vůle, tak jde všechno

Přátelé, nebuďme

demagogy!  Na některých drahách jde absence objednávky na vrub "slabosti" dotčených obcí. Nevyužily zákonnou možnost objednat veřejnou železniční

osobní dopravu samy. Čekaly, až to udělá Kraj.  Ze zákona jsou

obce objednatelem se stejnými právy jako Kraj.  Oproti zvyklostem by nemělo dojít ke zrušení provozu nebo dráhy bez souhlasu obcí a měst. Jde o společný požadavek jejich zástupců SPOV ČR, SMS ČR a SMO ČR s tím, že nebude-li Stát některé dráhy chtít, nabídne je nejprve k převodu do majetku obcí a měst (svazků obcí). Výjimku na bezúplatný převod dá Evropská komise, jako v SRN. Přijmou-li ji, nabízí se obdobný model jako u Železnice Desná. Vlastníkem dráhy je Svazek obcí údolí Desné, z veřejné soutěže je provozovatelem dráhy (infrastruktury) SART-stavby a rekonstrukce, a.s. a provozovatelem dopravy na dráze (os. vlaků) Veolia Transport Morava, a.s.. Nová železniční vozidla koupena prostřednictvím ROP. Zájem o dráhy ale musí projevit jak občané, tak jejich obce sami !

0 0
možnosti