- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Přátelé, nebuďme
demagogy! Na některých drahách jde absence objednávky na vrub "slabosti" dotčených obcí. Nevyužily zákonnou možnost objednat veřejnou železniční
osobní dopravu samy. Čekaly, až to udělá Kraj. Ze zákona jsou
obce objednatelem se stejnými právy jako Kraj. Oproti zvyklostem by nemělo dojít ke zrušení provozu nebo dráhy bez souhlasu obcí a měst. Jde o společný požadavek jejich zástupců SPOV ČR, SMS ČR a SMO ČR s tím, že nebude-li Stát některé dráhy chtít, nabídne je nejprve k převodu do majetku obcí a měst (svazků obcí). Výjimku na bezúplatný převod dá Evropská komise, jako v SRN. Přijmou-li ji, nabízí se obdobný model jako u Železnice Desná. Vlastníkem dráhy je Svazek obcí údolí Desné, z veřejné soutěže je provozovatelem dráhy (infrastruktury) SART-stavby a rekonstrukce, a.s. a provozovatelem dopravy na dráze (os. vlaků) Veolia Transport Morava, a.s.. Nová železniční vozidla koupena prostřednictvím ROP. Zájem o dráhy ale musí projevit jak občané, tak jejich obce sami !