Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Češi kupují výrazně víc opalovacích krémů. Hitem je faktor 30

  14:18aktualizováno  14:18
Za opalovací kosmetiku utratili loni Češi v obchodech téměř 306 milionů korun. Meziročně je to skok o 16 procent. Prodejně nejsilnější je červen, kdy lidé pořídí až jednu třetinu nákupů. Hitem jsou silnější faktory.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: MAFRA

„Třicítka“ byla v posledních dvanácti měsících až do loňského dubna nejprodávanějším opalovacím faktorem. Kupuje je každý třetí. Pětina lidí sahá po faktorech 20 a šestnáct procent lidí hledá „padesátku“. Právě silné faktory rostou rychleji

Dalším trendem je také nárůst prodejů mimo hlavní sezónu. Ještě před dvěma lety se v listopadu a v prosinci prodalo 4,6 procenta celkového množství opalovacích krémů, v roce 2017 to bylo už 6,4 procenta. Svědčí to o nárůstu obliby cest do exotiky.

„Na jedné straně roste povědomí spotřebitelů o ochraně před slunečním zářením, na druhé straně však spotřebu do velké míry ovlivňuje zvyšující se počet zájezdů za sluncem k moři a do exotických krajin,“ uvedla ve zprávě analytická společnost Nielsen.

Útraty za dvanáct měsíců do března 2017 narostly z 264,4 na 305,6 milionů korun. Je to o 16 procent více. Naopak cena meziročně klesla o 7 procent.

Osm z deseti prodaných výrobků jsou přípravky na opalování. Čtrnáct procent tvoří přípravky po opalování - právě tato skupina však velmi rychle roste. Zbývajících pět procent tvoří přípravky po opalování.

Autor:


Nejčtenější

Putinův poradce připravil nejbohatší Rusy během dne o miliardy dolarů

Ilustrační snímek

Nejzámožnější Rusové ztratili v jednom jediném dni přes tři miliardy dolarů. Může za to návrh ekonomického poradce...

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...



Turecká krize se přelévá do Evropy, stahuje s sebou i českou korunu

Současný turecký prezident Recep Tayyip Erdogan se prohlásil za vítěze...

Evropské akcie i euro zůstávají pod tlakem kvůli obavám z ekonomické krize v Turecku. Jednotná evropská měna během...

Konec nočních nákupů, hlásí Tesco. Obchody v Česku zkrátí otevírací dobu

Obchodní dům Tesco. Logo.

Desítky tuzemských supermarketů britského řetězce Tesco zkrátí od září svou otevírací dobu. Místo půlnoci budou obchody...

KOMENTÁŘ: Hrozí další krize? Už na ni může být zaděláno

Zaměstnanci Lehman Brothers

Současné dění na akciových trzích vyvolává vzpomínky na velké krize v letech 2000 a 2008. A je třeba si připomenout, že...

Další z rubriky

Po mostě v Janově se hroutí také akcie jeho provozovatele Atlantia

Trosky zříceného mostu v italském Janově. Řidiči zeleného kamionu supermarketu...

Akcie italského provozovatele mýtných silnic Atlantia zahájily dnešní obchodování poklesem o 23,5 procenta. Reagují tak...

Počasí ničí úrodu, zdraží pečivo, mák i vánoční kapři

Ilustrační snímek

Vedra zdaleka nepolevila, ale zemědělci už začínají mapovat škody, které letní počasí na úrodě zanechalo. Vlny sucha...

Na opravovaný úsek D1 u Prahy se auta vrátí poslední den v srpnu

Ministr dopravy Dan Ťok na stavbě dálnice D1 exit 15.

Práce na dálnici D1 před Prahou pokračují podle harmonogramu, hotovo je přes sedmdesát procent prací. Řidiči se na...

Najdete na iDNES.cz