Češi kupují výrazně víc opalovacích krémů. Hitem je faktor 30

  14:18aktualizováno  14:18
Za opalovací kosmetiku utratili loni Češi v obchodech téměř 306 milionů korun. Meziročně je to skok o 16 procent. Prodejně nejsilnější je červen, kdy lidé pořídí až jednu třetinu nákupů. Hitem jsou silnější faktory.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: MAFRA

„Třicítka“ byla v posledních dvanácti měsících až do loňského dubna nejprodávanějším opalovacím faktorem. Kupuje je každý třetí. Pětina lidí sahá po faktorech 20 a šestnáct procent lidí hledá „padesátku“. Právě silné faktory rostou rychleji

Dalším trendem je také nárůst prodejů mimo hlavní sezónu. Ještě před dvěma lety se v listopadu a v prosinci prodalo 4,6 procenta celkového množství opalovacích krémů, v roce 2017 to bylo už 6,4 procenta. Svědčí to o nárůstu obliby cest do exotiky.

„Na jedné straně roste povědomí spotřebitelů o ochraně před slunečním zářením, na druhé straně však spotřebu do velké míry ovlivňuje zvyšující se počet zájezdů za sluncem k moři a do exotických krajin,“ uvedla ve zprávě analytická společnost Nielsen.

Útraty za dvanáct měsíců do března 2017 narostly z 264,4 na 305,6 milionů korun. Je to o 16 procent více. Naopak cena meziročně klesla o 7 procent.

Osm z deseti prodaných výrobků jsou přípravky na opalování. Čtrnáct procent tvoří přípravky po opalování - právě tato skupina však velmi rychle roste. Zbývajících pět procent tvoří přípravky po opalování.

Autor:


Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...



Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...

Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Další z rubriky

Matky, které si nemohou přivydělávat, tratí 180 miliard, tvrdí ekonom

práce, děti, žena, matka

Kdyby matky v Česku po roce narození dítěte pracovaly 13 hodin týdně, získaly by celkem 60 miliard a ekonomika by se...

Zmrzlina, nebo sex? Sexistické prasátečko odmění urážlivé reklamy

Reklama na zmrzlinu v soutěži Sexistické prasátečko 2018.

V posledním ročníku ankety to vypadá, že zmrzlina i víno svádí k sexismu. Na víno zve blondýna ve vířivce, růžový...

Unikátní láhve Pilsner Urquell zdobí data a přípitky. Pomohou vozíčkářům

Po obvodu každé z láhví pro charitativní aukci na iDNES.cz je vybroušeno sto...

Skláři z Vysočiny vytvořili deset unikátních designových láhví pro Plzeňský Prazdroj. V prosinci půjdou do tradiční...



Najdete na iDNES.cz