Opel psal své výsledky červeným inkoustem

- Adam Opel, německá divize General Motors a výrobce vozů značky Opel, podle svého očekávání vykáže za minulý rok ztrátu mezi 50 a 100 miliony marek. Společnost však nemá daleko k tomu, aby se vrátila do zisku. "Nedosáhli jsme zcela našich cílů, ale zajisté se navrátíme do černých čísel v roce 2000," uvedl generální ředitel Opel Robert Hendry a podotkl: "Ale ukazuje se, že v rozvaze není červený inkoust tak hluboko, jak tvrdily některé zprávy."

Tržby společnosti dosáhnou "absolutního rekordu" 32 miliardy marek, upozornil Hendry s tím, že tyto údaje jsou předběžné a neauditované.

Opel očekává, že bude v roce 2001 ziskový také díky úspěchu nového modelu Zafira a investicím do výrobní kapacity učiněných v posledních letech.

Opel vykázal za rok 1998 provozní ztrátu 802 milionů marek, ale ta nezahrnovala dividendy z operací společnosti ve městech Kaiserslautern a Eisenach.

Se započtením těchto dividend činila provozní ztráta 344 milionů marek, píše agentura Reuters.

Opel Omega při testovacích jízdách na jihovýchodě USA