Telefónica O2

Telefónica O2 | foto: Profimedia.cz

Operátor O2 neuspěl se stížností na pokutu 205 milionů za Telecom

  • 3
Mobilní operátor Telefónica O2 neuspěl u soudu s kasační stížností proti pokutě 205 milionů korun, kterou firma zaplatila za chyby Českého Telecomu. Ten v minulosti ovládla. Telecom v roce 2005 podle antimonopolního úřadu porušil rovnováhu na trhu.

Po Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže vysokou pokutu potvrdil o rok později také Krajský soud v Brně. Proti tomuto soudu se Telefónica O2 bránila kasační stížností. Odvolání proti rozhodnutí o zamítnutí stížnosti, které vydal Nejvyšší správní soud, není možné.

Pokuta už je dlouhou dobu zaplacená, na současný stav firmy proto rozhodnutí nemá žádný vliv.

Český Telecom nabízel od roku 2002 tarify s kredity hovorného nebo s volnými minutami. Podle antimonopolního úřadu tak ale bránil svým zákazníkům přejít ke konkurenci. Zákazníci museli platit paušální poplatek, i když užívali služby alternativního operátora. Když k němu dostali volné minuty, nechtěli o ně přijít a alternativní operátory nevyužívali.

Kritizované tarify Český Telecom na jaře 2005 zrušil.

Český Telecom ale podle mluvčího Telefóniky Martina Žabky vždy nabízel tarif, který žádné volné minuty v rámci měsíčního paušálu neobsahoval. "To v praxi znamená, že člověk, který chtěl volat výhradně prostřednictvím alternativních operátorů, měl vždy možnost zvolit si cenový plán bez volných minut," řekl Žabka.

,