Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Půlmiliardová oprava krušnohorské trati začíná. Zdržel ji spor o trubku

  18:30aktualizováno  18:30
Téměř dva roky vybírala Správa železniční dopravní cesty firmu, která by jí opravila trať z Karlových Varů do německého Johanngeorgenstadtu. Zakázku nakonec získalo sdružení firem, které nabídlo v tendru za 471 milionů korun bez DPH o 548 tisíc korun vyšší cenu než nejlevnější uchazeč.

Demontáž bývalého mostu vlečky přes železniční trať u Chodova. | foto: archiv Chládek & Tintěra

Podle smlouvy zveřejněné v registru smluv získalo zakázku sdružení firem Chládek & Tintěra Litoměřice a Colas Rail. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) za práce zaplatí celkem 471 milionů korun bez DPH. To je zhruba o třicet milionů korun více, než kolik činila odhadovaná cena.

Jízda po železnici vedoucí Krušnými horami by měla být po dokončení celé akce o zhruba sedm minut rychlejší než dosud. Stavební práce začnou v červenci letošního roku, vítězná firma má dvanáct měsíců na dokončení. SŽDC musí podle mluvčí Kateřiny Šubové koordinovat opravu s jinými stavbami, například peronizací železniční stanice Chodov nebo modernizací karlovarského nádraží.

Mezi Karlovými Vary a Novou Rolí nepojedou vlaky od 6. září do 4. prosince, z Nové Role do Potůčků od 21. března do 18. června příštího roku. Kromě nového svršku a spodku budou nová také nástupiště či osvětlení. „Navrhovaná nejvyšší dovolená rychlost pro úsek Karlovy Vary–Nejdek je 65 km/h, úsek Nejdek–Johanngeorgenstadt (Potůčky, st. hr.) pak 45–60 km/h.

Zakázku SŽDC vypsalo v květnu 2015, ještě v dobách probíhajícího boomu železničních staveb. Do soutěže přišly celkem čtyři nabídky: kromě vítězné firmy se o zakázku ucházely ještě společnosti Rekultivace Ústí nad Labem, Strabag Rail a Subterry. Tři zájemci ale byli nakonec vyřazeni.

„Byli z důvodu nesplnění zadávacích podmínek vyloučeni z účasti v zadávacím řízení. Uchazeči neměli v rozporu se zadávacími podmínkami a zákonem o veřejných zakázkách platně složenou jistotu za nabídku po celou dobu zadávací lhůty,“ vysvětlila mluvčí SŽDC Kateřina Šubová.

Vyhodnocení zakázky trvalo tak dlouho i kvůli tomu, že boj o vítězství skončil u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Podle již pravomocného rozhodnutí byla nejprve vyloučena společnost Rekultivace Ústí nad Labem, která měla o 548 tisíc levnější nabídku než sdružení Chládek & Tintěra s Colas Rail. SŽDC ale Rekultivace nejprve vyloučila kvůli některým nenaceněným položkám a později po jejich námitkách vzala firmu do soutěže zpět a vyhlásila ji jako vítěze. To se ale nelíbilo sdružení Chládek & Tintěra s Colas Rail, které se obrátilo na ÚOHS.

Ten dal nakonec vítězné firmě za pravdu, postup SŽDC označil za netransparentní a dal SŽDC ještě pokutu 30 tisíc korun. Spor se točil na čtyři centimetry dlouhé plastové spojce a jejímu rozdílnému nacenění.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ministr dopravy Dan Ťok na tiskové konferenci hnutí ANO v pražském Centru...
Na stavbu dálnic bude mít stát v příštím roce 76 miliard, řekl ministr Ťok

Ministr dopravy Dan Ťok (ANO) má s ministerstvem financí předjednané zvýšení rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury na příští rok na 76 miliard. Je to...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Stát chce vědět, kam a jak lidé jezdí. Zeptá se čtyřiceti tisíc domácností

Tak velký průzkum od jednoho ministerstva tady ještě nikdy nebyl. Podle zjištění MF DNES právě startuje historicky první celostátní průzkum dopravního chování,...  celý článek

Zátěžová zkouška prackovické estakády dálnice D8.
Z D8 zmizí ve středu poslední omezení, nejdřív se však na půl dne zavře

Nejpozději ve středu v pět odpoledne řidiči projedou úsekem dálnice D8 mezi Bílinkou a Řehlovicemi bez omezení. Provoz na Prackovické estakádě byl sveden do...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.