Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Půlmiliardová oprava krušnohorské trati začíná. Zdržel ji spor o trubku

  18:30aktualizováno  18:30
Téměř dva roky vybírala Správa železniční dopravní cesty firmu, která by jí opravila trať z Karlových Varů do německého Johanngeorgenstadtu. Zakázku nakonec získalo sdružení firem, které nabídlo v tendru za 471 milionů korun bez DPH o 548 tisíc korun vyšší cenu než nejlevnější uchazeč.

Demontáž bývalého mostu vlečky přes železniční trať u Chodova. | foto: archiv Chládek & Tintěra

Podle smlouvy zveřejněné v registru smluv získalo zakázku sdružení firem Chládek & Tintěra Litoměřice a Colas Rail. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) za práce zaplatí celkem 471 milionů korun bez DPH. To je zhruba o třicet milionů korun více, než kolik činila odhadovaná cena.

Jízda po železnici vedoucí Krušnými horami by měla být po dokončení celé akce o zhruba sedm minut rychlejší než dosud. Stavební práce začnou v červenci letošního roku, vítězná firma má dvanáct měsíců na dokončení. SŽDC musí podle mluvčí Kateřiny Šubové koordinovat opravu s jinými stavbami, například peronizací železniční stanice Chodov nebo modernizací karlovarského nádraží.

Mezi Karlovými Vary a Novou Rolí nepojedou vlaky od 6. září do 4. prosince, z Nové Role do Potůčků od 21. března do 18. června příštího roku. Kromě nového svršku a spodku budou nová také nástupiště či osvětlení. „Navrhovaná nejvyšší dovolená rychlost pro úsek Karlovy Vary–Nejdek je 65 km/h, úsek Nejdek–Johanngeorgenstadt (Potůčky, st. hr.) pak 45–60 km/h.

Zakázku SŽDC vypsalo v květnu 2015, ještě v dobách probíhajícího boomu železničních staveb. Do soutěže přišly celkem čtyři nabídky: kromě vítězné firmy se o zakázku ucházely ještě společnosti Rekultivace Ústí nad Labem, Strabag Rail a Subterry. Tři zájemci ale byli nakonec vyřazeni.

„Byli z důvodu nesplnění zadávacích podmínek vyloučeni z účasti v zadávacím řízení. Uchazeči neměli v rozporu se zadávacími podmínkami a zákonem o veřejných zakázkách platně složenou jistotu za nabídku po celou dobu zadávací lhůty,“ vysvětlila mluvčí SŽDC Kateřina Šubová.

Vyhodnocení zakázky trvalo tak dlouho i kvůli tomu, že boj o vítězství skončil u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Podle již pravomocného rozhodnutí byla nejprve vyloučena společnost Rekultivace Ústí nad Labem, která měla o 548 tisíc levnější nabídku než sdružení Chládek & Tintěra s Colas Rail. SŽDC ale Rekultivace nejprve vyloučila kvůli některým nenaceněným položkám a později po jejich námitkách vzala firmu do soutěže zpět a vyhlásila ji jako vítěze. To se ale nelíbilo sdružení Chládek & Tintěra s Colas Rail, které se obrátilo na ÚOHS.

Ten dal nakonec vítězné firmě za pravdu, postup SŽDC označil za netransparentní a dal SŽDC ještě pokutu 30 tisíc korun. Spor se točil na čtyři centimetry dlouhé plastové spojce a jejímu rozdílnému nacenění.

Autoři: ,



Nejčtenější

Soud dal řidiči německý plat, čeští dopravci se bojí růstu počtu žalob

Šofér kamionu Jiří Gabrhel

První český řidič kamionu vyhrál soud o to, že mu česká firma za řízení v Německu platila méně, než kolik je tamní...

Mrakodrap bohatých otevírá. Být Jágrovi sousedem vyjde na desítky milionů

V Tower na pražské Pankráci (stav v lednu 2017)

Byty v patrně nejdražším bytovém domě v Česku - pražském V Toweru si přebírají jejich noví majitelé. Jsou mezi nimi...



Pět tisíc dolarů na ruku a sbohem. Amazon se zbavuje lidí bez motivace

Pracovníkům ve skladu Amazon se v USA důsledně říká „associates“, tedy...

Nestandardní cestou jde americký Amazon při propouštění zaměstnanců bez motivace. Svému personálu předložil „nabídku“,...

Česko je odkladiště vraků. Lidé kvalitu neřeší, říká šéfka AAA Auto

Generální ředitelka AAA Auto Karolína Topolová

Jedinou silou, která donutí Čechy výrazně omladit vozový park, je změna legislativy. Bez omezení dovozu aut starších...

Nejmladší český miliardář začal ve skladu. Dnes ovládá zbrojařské impérium

Majitel Czechoslovak Group Michal Strnad.

Pětadvacetiletý Michal Strnad se po převodu stoprocentního podílu zbrojařsko-průmyslového holdingu Czechoslovak Group...

Další z rubriky

Už nejezdíme pozdě, říká šéf zelených autobusů Flixbus

Šéf českého a slovenského Flixbusu chce ze značky udělat číslo jedna na...

Zelené autobusy německé společnosti Flixbus vstoupily na český trh loni v létě, předtím se s nimi mohli čeští zákazníci...

Kritici mýtného tendru u Babiše narazili. Soutěž se měnit nebude

(Ilustrační snímek)

Výběrové řízení na provoz mýtného systému bude pokračovat i po úterní schůzce jeho kritiků s premiérem Andrejem...

Od dubna nohu z plynu. Na řidiče budou na D1 čekat tři měřené úseky

Úsekové měření rychlosti u Velkého Meziříčí bude trvat nejdéle do 19. prosince....

Řidiči si na dálnici D1 budou opět muset dávat pozor na dodržování povolené rychlosti na opravovaných úsecích....

Najdete na iDNES.cz