Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


První tři části opravených úseků dálnice D1 se otevřou v srpnu

  16:22aktualizováno  16:22
První tři ze čtyř modernizovaných úseků dálnice D1 budou z poloviny opraveny na přelomu července a srpna. Provoz se tak v následujících třech týdnech bude postupně přesouvat na obnovený pás dálnice ve směru z Prahy do Brna a práce začnou v opačném pásu na Prahu.

Dělníci pokládají středové panely pro nové provizorní pruhy na modernizovaném úseku dálnice D1 na 163. kilometru u Velké Bíteše. | foto: Petr Lemberk, MAFRA

Práce na třech úsecích mají zpoždění, za což stavařům hrozí sankce. Bezproblémový je jen úsek nejblíže Praze mezi Šternovem a Psáři, kde bude provoz převeden do druhého pásu od pondělí 28. července.

Fotogalerie

Následovat budou změny v provozu 4. srpna v úseku Loket - Hořice a 11. srpna v úseku Větrný Jeníkov - Jihlava. Na obou jsou podle Kubiše opravy zpožděny o několik dní. Největší zpoždění proti plánu eviduje ŘSD u úseku mezi Lhotkou a Velkou Bíteší, kde skluz přesahuje 200 pracovních dnů.

Podle generálního ředitele Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jana Kubiše je drobný skluz na úsecích Loket - Hořice a Větrný Jeníkov - Jihlava způsoben mimo jiné i tím, že je na nich více mostů než na úseku Šternov - Psáře, kde dělníci v současnosti harmonogram prací dodržují.

Ředitelství nyní jedná se všemi zhotoviteli na urychlení prací a dodržení termínů. Výsledky těchto jednání v podobě delší pracovní doby na modernizovaných úsecích už mohou řidiči na D1 vidět, doplnil šéf ŘSD.

K urychlení prací pomáhá ŘSD kromě jednání se stavebními firmami i hrozba milionové pokuty za každý den, kdy nebude svěřený úsek dálnice včas hotový. V případě nejzpožděnější stavby u Velké Bíteše nově k této sumě přibyla ještě další sankce v podobě 900.000 korun za každý den, pokud nebude hotová polovina vozovky do 28. října.

Modernizace probíhá kvůli prasklinám betonových desek

Sankce bude ŘSD nárokovat v případě zpoždění prací na jakémkoliv úseku. „Rozhodně se budeme chovat v souladu se smlouvou,“ dodal Kubiš s tím, že opačný postup by byl nefér vůči společnosti OHL ŽS, která má na starosti úsek s největším několikaměsíčním zpožděním.

V současnosti stavební firmy dokončují pokládku nového povrchu pravého dálničního pásu pro směr z Prahy na Brno na třech ze čtyřech modernizovaných úseků. Na zpožděném úseku mezi Lhotkou a Velkou Bíteší dokončili dělníci v polovině tohoto týdne práce ve středním dělícím pruhu a začaly s přípravou na obměnu povrchu pravé poloviny dálnice.

Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svojí životností. Kvůli prasklinám betonových desek rozhodlo ministerstvo dopravy v roce 2011 o její celkové modernizaci. Celá oprava mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva mohla stát asi 14 miliard korun.

Dálnici D1 v noci z 12. na 13. července zastavila práce na mostech:

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Orlická přehrada. Únor 2016.
Lodí z Prahy do Budějovic za sedm miliard. České toky čeká modernizace

Upravené mosty, dvě lodní zdvihadla, nové plavební komory. Za splavnost Vltavy od Mělníka přes Prahu až do centra Českých Budějovic zaplatí stát v...  celý článek

Ryanair létá výhradně s Boeingy 737-800
Ryanair zruší až padesát letů denně, chce zlepšit dochvilnost

Nízkonákladová společnost Ryanair po dobu následujících šesti týdnů, tedy do konce října, zruší denně 40 až 50 svých letů. Důvodem má být zlepšení...  celý článek

Snímek ze staveniště úseku dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Přerova. (srpen...
O stavební zakázky je velká tlačenice. Cena prací klesá až o 45 procent

Vyhladovělé stavební firmy stlačují ceny dopravních staveb v Česku. O zakázky zápasí někdy i 12 firem a díky tomu klesá cena prací až o 45 procent. Stát tak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.