Šmejdi dostali pokuty za 16 milionů. Stále se neštítí klamat zákazníky

  10:22aktualizováno  10:22
Česká obchodní inspekce udělila organizátorům předváděcích akcí v prvním čtvrtletí pokuty za rekordních 16 milionů korun. V loňském prvním kvartále to bylo pět milionů korun. Nedostatky inspektoři zjistili v 78 procentech kontrol.

Z dokumentu Šmejdi | foto: Aerofilms

„Nejproblémovější pořadatelé těchto akcí se sice z českého trhu stáhli, přesto však v prvním čtvrtletí nahlásilo 18 firem konání více než sedmi tisíc organizovaných akcí. Ze zjištění inspektorů a podání spotřebitelů je však zřejmé, že na trhu působí i další subjekty, které konání svých akcí ČOI neoznamují,“ uvedl mluvčí České obchodní inspekce (ČOI) Jiří Fröhlich..

Právní moci nabylo v prvním čtvrtletí celkem 130 pokut ve výši 16,4 milionu korun. V tomto čísle je zahrnuto i několik pokut, o nichž bylo pravomocně rozhodnuto v roce 2015, ale kontroly se dělaly loni.

Podle inspekce se míra zjištěných nedostatků ve srovnání s předchozím rokem nesnížila. Celkem inspekce provedla na začátku roku 144 kontrol předváděcích akcí, pochybení zjistila ve 113 z nich. Inspekce ale upozorňuje, že vysoký poměr zjištěných nedostatků je důsledkem cíleného zaměření kontrol ČOI na problémové firmy.

Oznamovací povinnost související s pořádáním organizovaných akcí inspekce prokázala v 69 případech. Z toho ve 33 případech nebylo konání organizované akce oznámeno vůbec. Využití nekalých obchodních praktik zjistila inspekce ve 49 případech. „Nejčastěji se jednalo o klamavé obchodní praktiky, kdy například prodávající uváděli zavádějící či přímo nepravdivé informace týkající se práva spotřebitele na odstoupení od uzavřené spotřebitelské smlouvy, nebo nepravdivě informovali spotřebitele o obsahu konané akce a poskytovaných dárcích,“ dodal Fröhlich.

Česká obchodní inspekce dala loni pořadatelům předváděcích akcí za klamavé praktiky 260 pokut v celkové výši 29 milionů korun. Porušení předpisů inspekce zjistila v 81 procentech z celkového počtu 683 kontrol.

Prodej nádobí za 80 tisíc natočil v březnu reportér MF DNES:

Autoři: ,


Nejčtenější

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...



Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Mileniálové všech zemí, spojte se. Mladá generace se odvrací od kapitalismu

Socha Karla Marxe v německém Trieru

Popularita kapitalismu mezi mladými Američany klesá. Přibližně polovina z nich by raději žila v socialistické zemi,...

Další z rubriky

TEST DNES: Úplné výsledky testu psacích potřeb pro prvňáčky

Ilustrační snímek

MF DNES otestovala čtrnáct inkoustových per a rollerů. Vybrali jsme takové psací potřeby, které výrobci nebo prodejci...

OBRAZEM: Lenost přeje plastům. Podívejte se, co najdete v obchodech

Do plastových obalů se řízky balí i jednotlivě.

Proč je maso zabalené v plastu, je zřejmé. U mnoha jiných výrobků však jeho použití vzbuzuje pochybnosti. Do plastů se...

TEST DNES: Hranolky z fastfoodů jsou slané a bez chuti brambor. Tuku ubylo

Ilustrační snímek

Mezi dietology mají obzvlášť špatnou pověst. A oprávněně. Hranolky nebudou nikdy zdravé, přesto to není taková...



Najdete na iDNES.cz