Za to Oskar nabízí o dvacet procent nižší ceny volání.
„Žádné další paušály není nutné platit,“ říká Petr Šindler z Oskara.
U nejmenšího, padesátiminutového tarifu tak cena minuty volání bude místo 5,40 stát jen 4,30 koruny.
Kromě oželení faktury se musí samostatný klient rozloučit i s bezplatnou informační linkou. Za popovídání s operátorem při aktivaci služby Po svém zaplatí 35,70 koruny.
„Blokování SIM karty v případě krádeže a ostatní služby, které musíme ze zákona poskytovat, jsou samozřejmě zdarma,“ řekl Roman Frkous z Oskara.
Ten, kdo chce spravovat svůj paušál sám, si změny využívaných služeb může upravovat a vyúčtování tisknout pomocí Oskarovy Samoobsluhy. Tu lze ovládat přes hlasový automat, internet nebo SMS.
O novém vyúčtování budou zákazníci informováni jen elektronicky, zato v podrobné podobě, na což si jinak připlácejí. Klienti navíc ke službě zdarma dostanou SIM Plus kartu, která má větší prostor pro telefonní kontakty, poskytuje informace o zákaznickém účtu a fakturách a umožňuje placení přes mobil.
„Tím, že ušetříme za zasílání faktur a za infolinku, můžeme prostředky použít ke zlevnění volání,“ říká Šindler.
Oskar je prvním operátorem, který s touto službou v Česku přišel. „V tomto okamžiku si netroufneme odhadnout, kolik zákazníků služba osloví,“ dodává Šindler. Z celkového počtu zhruba 1,8 milionu Oskarových zákazníků dosud třetina nikdy na infolinku nevolala. Firma tam zaměstnává přes tři sta lidí.
Zřídit službu lze okamžitě. „Když si aktivujete službu v polovině měsíce, už vám nepřijde poštou žádná faktura,“ vysvětluje Šindler.
Odměna za samostatnost je další fází v houstnoucím boji operátorů o zákazníky. Oskarovi klienti mají už od loňského léta sjednocené ceny volání do vlastní i cizí sítě. Po Novém roce přišel s novými magnetickými tarify Eurotel.
T-Mobile zatím zavedl volání na pevné linky za jednu korunu, ale podle slov mluvčího T-Mobile Jiřího Hájka uvažuje společnost o podobné službě jako Oskar.
„Do června bychom chtěli spustit službu, u které se zákazníci obsluhují sami a za to mohou využívat určitých výhod od operátora,“ vysvětlil Hájek. „V současné době novinku testujeme a s jejím spuštěním počítáme v první polovině letošního roku,“ dodal Hájek.
Oskar k nové službě zavedl i stejnojmennou internetovou adresu, kde se každý může prezentovat fotkou svého pupíku.