Kraj chce současnou linku do Vídně i plánovanou do Mnichova příští rok podpořit 35 miliony korun.
"Podpora novým linkám je v rámci regionálních letišť normální standard a my si musíme zvyknout na to, že jen tak přitáhneme nové dopravce. Také proto se budeme snažit najít pro letiště strategického partnera," řekl náměstek moravskoslezského hejtmana Pavol Lukša.
Podle managementu letiště byla hlavním důvodem neúspěchu linky do Mnichova, kterou letos zajišťovala společnost Cirrus Airlines ve spolupráci s Lufthansou, především špatná návaznost na další lety.
"Kraj má zájem na obnovení linky, ale s mnohem lepším letovým řádem a návazností na spoje do světových metropolí, aby linka skutečně sloužila především potřebám byznysmenů," řekla mluvčí kraje Šárka Swiderová.
V posledním období před skončením bylo letadlo do Mnichova obsazeno v průměru 11 pasažéry. Zatím není jasné, jestli bude obnovenou linku provozovat opět Cirrus Airlines nebo jiná letecká společnost. Zájem už předběžně projevila i skupina CCG, jejíž dceřiné firmy zajišťují od listopadu pravidelné lety do Vídně.
"Z Ostravy může létat několik linek, ne jen jedna nebo dvě. Letiště v Mošnově má výbornou polohu," uvedl před časem šéf firmy Job Air ze skupiny CCG Josef Horňák.
Podle něj ale celý areál potřebuje rozsáhlé investice.