Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ostrava dodá nové tramvaje Olomouci. První už vyrazila

  16:17aktualizováno  16:17
Vozový park olomouckého dopravního podniku záhy rozšíří trojice nových nízkopodlažních tramvají. První z nich se ve středu vydala na speciálním automobilovém tahači na cestu z Ostravy. Kontrakt za 100 milionů korun totiž získala ostravská firma Inekon Trams.
Tramvaj Trio - podobné budou v Olomouci jezdit brzy tři.

Tramvaj Trio - podobné budou v Olomouci jezdit brzy tři. | foto: Inekon

První dvě tramvaje se mají objevit v olomouckém provozu 4. září. Třetí tramvaj dokončí v Ostravě na přelomu září a října. Olomoucký dopravní podnik tak letos zvýší počet nízkopodlažních tramvají na sedm, zatím vlastní čtyři nízkopodlažní vozy Astra z Plzně.

Výrobu nízkopodlažních tramvají Trio zahájil Dopravní podnik Ostrava v roce 2001, kdy kvůli tomu založil s firmou Inekon Group společný podnik na výrobu tramvají. Předloni Inekon odkoupil podíl ostravského dopravního podniku a změnil název dceřiné firmy na Inekon Trams.

Loni z ostravských dílen nevyjela žádná nová tramvaj, letos jich má být dokončeno celkem devět. Po třech olomouckých vozech budou zbylé prodány do Spojených států, kde ostravský výrobce uspěl s obdobným typem tramvaje.

„Loni jsme dělali na zakázce pro Portland a Washington, kam letos dodáme po třech tramvajích. Na přelomu prvního a druhého kvartálu v příštím roce budeme předávat tři tramvaje pro Seattle, což je nová zakázka z letošního roku,“ uvedl šéf Inekon Trams Josef Dvořák.

Inekon Trams podle Dvořáka hospodaří s mírným ziskem. „Ještě hradíme náklady, které jsme vložili do společného podniku, optimisticky vidíme právě letošní rok. Díky dokončení nových tramvají očekáváme zisk v řádech deseti milionů po zdanění,“ uvedl. Tržby po započtení devíti tramvají pro Spojené státy by měly přesáhnout 850 milionů korun.

Podle ředitele ostravského dopravního podniku Františka Vaštíka je životnost tramvaje 30 let. To je dvakrát více než u trolejbusu, u autobusu činí 10 až 12 let. Tramvaj by během svého provozu měla najet 1,8 milionu kilometrů a přepravit 30 milionů pasažérů.

Autoři: ,


Nejčtenější

Začínal sám v garáži, dnes výrobní linky z jeho firmy dobývají svět

Jakub Krofián s manželkou Alenou.

Jakub Krofián žije svůj americký sen už osmnáctý rok. Jako pětadvacetiletý mladík si z úspor koupil soustruh a doma v...

Lidé se stěhují do okolí měst, každé ráno pak tráví v autech v kolonách

Stávka na francouzské železnici nahnala více lidí do aut. V Paříži se tvoří...

Kvůli vysokým cenám bydlení ve městech roste poptávka po nemovitostech v jejich okolí. „Evidujeme meziroční růst zájmu...



Do důchodu později a jiné daně, radí Česku OECD

Ilustrační snímek

Česko by mělo navázat věk pro odchod do důchodu na očekávanou délku života. Doporučuje to Organizace pro hospodářskou...

Vetešnictví skomírají, ale po některých věcech je stále sháňka

Známé vetešnictví na Újezdě zavírá.

Po revoluci se s vetešníky roztrhl pytel. Poměrně jednoduchý byznys lákal podnikatele na lehce vydělané peníze. Tento...

Obří létající „velryba“ od Airbusu má za sebou první zkušební let

Nový airbus Beluga XL poprvé vzlétl z letiště v Toulouse

Vysokokapacitní nákladní letoun Airbus Beluga XL ve čtvrtek poprvé vzlétl. Obrovský stroj, který svým vzhledem nápadně...

Další z rubriky

Firmy dopřávají lidem kvalitnější pracovní pomůcky, hlídají ale plýtvání

Ilustrační snímek

Nízká nezaměstnanost nahrává firmám vyrábějícím pracovní oblečení, boty a ochranné pomůcky. Zhruba šestimiliardový trh...

Každý Čech dluží 161 500 korun. Stát musí splatit celkem 1,714 bilionu

Trezory do banky přibyly až později, o čemž svědčí mj. i to, že firma A. Ippen...

Státní dluh v pololetí vzrostl proti konci roku 2017 o zhruba 89 miliard korun na 1,714 bilionu korun. Za růstem dluhu...

V mínusu 4,5 miliardy. Vítkovice loni vytvořily rekordní ztrátu

Vítkovice Machinery Group (ilustrační foto)

Strojírenská společnost Vítkovice, a. s., která zastřešuje služby pro své dceřiné společnosti z bývalé skupiny...

Najdete na iDNES.cz