Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Ostrava dodá nové tramvaje Olomouci. První už vyrazila

  16:17aktualizováno  16:17
Vozový park olomouckého dopravního podniku záhy rozšíří trojice nových nízkopodlažních tramvají. První z nich se ve středu vydala na speciálním automobilovém tahači na cestu z Ostravy. Kontrakt za 100 milionů korun totiž získala ostravská firma Inekon Trams.
Tramvaj Trio - podobné budou v Olomouci jezdit brzy tři.

Tramvaj Trio - podobné budou v Olomouci jezdit brzy tři. | foto: Inekon

První dvě tramvaje se mají objevit v olomouckém provozu 4. září. Třetí tramvaj dokončí v Ostravě na přelomu září a října. Olomoucký dopravní podnik tak letos zvýší počet nízkopodlažních tramvají na sedm, zatím vlastní čtyři nízkopodlažní vozy Astra z Plzně.

Výrobu nízkopodlažních tramvají Trio zahájil Dopravní podnik Ostrava v roce 2001, kdy kvůli tomu založil s firmou Inekon Group společný podnik na výrobu tramvají. Předloni Inekon odkoupil podíl ostravského dopravního podniku a změnil název dceřiné firmy na Inekon Trams.

Loni z ostravských dílen nevyjela žádná nová tramvaj, letos jich má být dokončeno celkem devět. Po třech olomouckých vozech budou zbylé prodány do Spojených států, kde ostravský výrobce uspěl s obdobným typem tramvaje.

„Loni jsme dělali na zakázce pro Portland a Washington, kam letos dodáme po třech tramvajích. Na přelomu prvního a druhého kvartálu v příštím roce budeme předávat tři tramvaje pro Seattle, což je nová zakázka z letošního roku,“ uvedl šéf Inekon Trams Josef Dvořák.

Inekon Trams podle Dvořáka hospodaří s mírným ziskem. „Ještě hradíme náklady, které jsme vložili do společného podniku, optimisticky vidíme právě letošní rok. Díky dokončení nových tramvají očekáváme zisk v řádech deseti milionů po zdanění,“ uvedl. Tržby po započtení devíti tramvají pro Spojené státy by měly přesáhnout 850 milionů korun.

Podle ředitele ostravského dopravního podniku Františka Vaštíka je životnost tramvaje 30 let. To je dvakrát více než u trolejbusu, u autobusu činí 10 až 12 let. Tramvaj by během svého provozu měla najet 1,8 milionu kilometrů a přepravit 30 milionů pasažérů.

Autoři: ,



Nejčtenější

Soud dal řidiči německý plat, čeští dopravci se bojí růstu počtu žalob

Šofér kamionu Jiří Gabrhel

První český řidič kamionu vyhrál soud o to, že mu česká firma za řízení v Německu platila méně, než kolik je tamní...

Mrakodrap bohatých otevírá. Být Jágrovi sousedem vyjde na desítky milionů

V Tower na pražské Pankráci (stav v lednu 2017)

Byty v patrně nejdražším bytovém domě v Česku - pražském V Toweru si přebírají jejich noví majitelé. Jsou mezi nimi...



Pět tisíc dolarů na ruku a sbohem. Amazon se zbavuje lidí bez motivace

Pracovníkům ve skladu Amazon se v USA důsledně říká „associates“, tedy...

Nestandardní cestou jde americký Amazon při propouštění zaměstnanců bez motivace. Svému personálu předložil „nabídku“,...

Česko je odkladiště vraků. Lidé kvalitu neřeší, říká šéfka AAA Auto

Generální ředitelka AAA Auto Karolína Topolová

Jedinou silou, která donutí Čechy výrazně omladit vozový park, je změna legislativy. Bez omezení dovozu aut starších...

Nejmladší český miliardář začal ve skladu. Dnes ovládá zbrojařské impérium

Majitel Czechoslovak Group Michal Strnad.

Pětadvacetiletý Michal Strnad se po převodu stoprocentního podílu zbrojařsko-průmyslového holdingu Czechoslovak Group...

Další z rubriky

Nedostatek dělníků je akutní. Stavby se zpožďují a častěji jsou odfláknuté

Ilustrační snímek

Tuzemským stavebním firmám chybí už tolik dělníků a řemeslníků, že některé musí odříkat nabídky nebo na práci najímají...

Nejmladší český miliardář začal ve skladu. Dnes ovládá zbrojařské impérium

Majitel Czechoslovak Group Michal Strnad.

Pětadvacetiletý Michal Strnad se po převodu stoprocentního podílu zbrojařsko-průmyslového holdingu Czechoslovak Group...

Exekuce v 15 letech? České děti se neváhají zadlužovat a lichva u nás bují

ilustrační snímek

Děti kopírují chování rodičů. A tak mnohým dělá potíže i hospodaření s penězi. Zkušenost mají i s dluhy. Z domova...

Najdete na iDNES.cz