"Je logické, aby národní dálniční tah nesl označení D1. Vzhledem k historickému vývoji byly trasy D1 i D47 změněny, ale vzniklý souvislý dálniční tah by měl mít pouze jedno označení," vysvětlila mluvčí společnosti Ředitelství silnic a dálnic Martina Vápeníková důvody přejmenování dálnice.
Řidiči zatím budou moci používat nový úsek i bez dálniční známky.
Přinese dálnice D47 po svém dokončení Ostravsku prosperitu?
Politické i lidové divadlo
U stříhání pásky nechyběli politici, mimo jiné prezident Václav Klaus, ministr průmyslu Martin Říman, hejtman Moravskoslezského kraje Evžen Tošenovský či ostravský primátor Petr Kajnar.
Ostatně, D47 je s politikou úzce spojena od samých počátků, například bývalý premiér Miloš Zeman její výstavbu slavnostně zahajoval hned dvakrát. Navíc členy Zemanovy vlády vyslýchala policie kvůli nevýhodné zakázce na výstavbu dálnice. Nic jim ale neprokázala. - více zde
Státní i místní úřady ale dnešek pojaly i jako lidovou podívanou. Ostravský magistrát zavedl k nové dálnici kyvadlovou dopravu, úsek do Bohumína si zájemci mohou projet v historických autobusech. Program večer vyvrcholí koncertem skupiny Buty a ohňostrojem.
Zdroj podkladu: Ředitelství silnic a dálnic
Česko už má přes tisíc kilometrů dálnic
Zároveň s novou dálnicí se oslavuje i to, že délka dokončených dálnic v Česku překročila tisíc kilometrů - od zítřka, kdy bude úsek Ostrava-Bohumín otevřen pro běžný provoz, mohou řidiči využívat přesně 1002 km dálnic. Na konci roku přibude ještě sedm kilometrů dálnice D3 v jižních Čechách.
Podle Ředitelství silnic a dálnic bude nový dálniční úsek velmi intenzivně využíván. Do roku 2015 by mělo kolem Ostravy projíždět denně až 40 tisíc vozidel. Celá dálnice mezi Lipníkem nad Bečvou a česko-polskou hranicí by měla být dokončena v roce 2010. Za 80 kilometrů D47 zaplatí stát necelých 60 miliard korun.
Odnikud nikam
Dokončený úsek sice zaujme například nejdelším visutým mostem v Česku, zatím ale v podstatě vede odnikud nikam. Plnohodnotným se stane nejdříve v roce 2009, kdy by měl být propojen u Lipníku nad Bečvou se zbytkem dálniční sítě.Do té doby bude ostravská část dálnice zápasit s problémy, které podobné stavby většinou přinášejí. Nejméně dva roky totiž budou řidiči čekat také na napojení druhého konce dálnice v Bohumíně na polskou dálniční síť. Už v dubnu příštího roku by se ale mělo původních sedmnáct kilometrů dálnice prodloužit o úsek mezi ostravskou Rudnou a Bílovcem, na kterém se nachází klimkovický tunel.
"Pro rozvoj regionu není ani tak důležité, jestli už dálnice v Ostravě je a zda je propojena s dalšími dálnicemi. Důležité je, že investoři mají jistotu, že tady dálnice bude, že s ní mohou počítat," míní ostravský primátor Petr Kajnar.