otázky a odpovědi

Jaká je spolehlivost phonebankingu a GSM Bankingu?

Spolehlivost systému je ze strany bank téměř stoprocentní.
Jaká je spolehlivost phonebankingu a GSM Bankingu?

Spolehlivost systému je ze strany bank téměř stoprocentní. Technické problémy mohou ovšem nastat také na straně operátorů, tedy provozovatelů telekomunikační sítě. V takovém případě nemusí pokyn do banky dojít.

Je možné pro GSM Banking použít každý mobilní telefon?

Pro aktivní ovládání peněz na účtu, jako je například zasílání platebních příkazů, je potřeba mít speciální bankovní SIM kartu, kterou klient získá v prodejnách -Paegas. Na pobočkách bank je poté na tuto kartu nahrán speciální program, umožňující využívat GSM Banking. Výměna běžné SIM karty za bankovní přijde na čtyři sta korun, ale klienti Expandia banky a Union banky mají výměnu zdarma. Pro služby, jako je zasílání zpráv o zůstatku na účtu, je možné využít jakýkoli mobilní telefon bez nutnosti speciální SIM karty.

Jak rychle trvá vyřízení platebního příkazu?

Záleží na bance platícího i na bance, na jejíž účet je peněžní částka posílána. V některých případech jsou při převodu v rámci jedné banky peníze převedeny během několika minut. Když se však peníze převádějí na účet v jiné bance, může převod trvat několik dnů. Převod částky trvá tedy stejně dlouho jako při podání příkazu na pobočce - až na čas, který klient tráví při podání příkazu na pobočce cestou do banky.

Jak lze stornovat příkaz, který byl již klientem odeslán?

Při odeslání například platebního příkazu většinou stačí zatelefonovat na speciální linku, na které je možné oznámit údaje o zadaném příkazu a požádat o storno. Někdy je však zapotřebí v den, kdy byl zadán příkaz, navštívit pobočku banky a tam příkaz stornovat. Je však třeba postupovat rychle, protože někdy se příkaz uskuteční téměř okamžitě. V takovém případě je třeba příkaz zrušit telefonicky (pokud to banka umožňuje), protože při zrušení na přepážce by již mohlo být pozdě.

Jak postupovat v případě, že zadaný příkaz nebyl proveden?

Klient musí vše vyřešit po telefonu s telefonním bankéřem nebo osobně návštěvou pobočky. V případě GSM Bankingu klienti bývají někdy informováni o provedení operace zasláním krátké zprávy. V případě telefonického bankovnictví někdy potvrdí provedení operace telefonní bankéř, případně hlasový automat. Ale někdy nezbývá než ověřit provedení transakce podle výpisu z účtu nebo podle informace o aktuálním zůstatků.



Témata: GSM Banking