Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Otázky a odpovědi aneb Co dělat, když...: Reklamujete v čistírně

  10:00aktualizováno  10:00
Nevíte si rady s reklamací? Nechápete, proč byste měli z kabátu odpárat knoflíky? Přinášíme několik odpovědí na problémy, s nimiž se můžete před předáním oděvu do čistírny či po vyzvednutí zakázky často setkat.

Otázka: Odmítl jsem v čistírně převzít bundu, která se při čištění poškodila. Majitelka čistírny mě však odkázala s reklamací na výrobce či prodejce bundy. Čistírna prý za znehodnocení bundy odpovědnost nenese.

Odpověd: Pokud byla bunda v záruční lhůtě, postupovala čistírna správně a zákazník by se měl obrátit s reklamací na výrobce či prodejce.  Nebyl-li však oděv již v záruce, nese čistírna takzvanou objektivní odpovědnost, neboť přijala zakázku k vyčistění, a musí tedy s klientem sepsat reklamační protokol a zahájit kroky k nápravě (finanční náhrada škody či oprava výrobku na náklady čistírny). V případě, že má  čistírna sjednané pojištění, uhradí škodu pojišťovna.

 

Otázka: Koupila jsem si zimní kabát s potahovanými knoflíky. Pracovnice čistírny mi je doporučila odstřihnout. Jinak čistírna kabát k vyčištění nepřijme.

Odpověd: Žádný výrobce knoflíků nedává záruku na jejich odolnost při chemickém čištění. Proto je dobré respektovat doporučení pracovníků čistírny, kteří podle svých zkušeností knofliky posoudí. Shledají-li, že by se mohly poškodit, navrhnou zákazníkovi, ať si je odstřihne. Totéž platí i pro různé přezky či spony. 

 

Otázka: Bunda, kterou chci dát do čistírny, je kombinována z několika různých materiálů. Bojím se, aby se při čištění nezničila.

Odpověd: Podstatné jsou symboly údržby, které jsou na výrobku našité. Je to údaj o technologickém postupu při ošetřování textilií. Ale pozor - řada oděvů sice symboly obsahuje, ale jsou nesprávné. To se týká zejména levného zboží ze stánků. V tom případě se na ně nelze na spolehnout a pokud si člověk takový oděv koupí, riskuje při údržbě jeho poškození. Záleží tedy na zkušenostech pracovnic v čistírně, zda dokážou posoudit kvalitu použitých materálů a případně problematickou zakázku vůbec nepřijmou. 

 

Otázka: Z čistírny jsem si vyzvedl pomačkaný, nevyžehlený oblek. Ta to zřejmě považuje za běžný standard. Je to ale normální?

Odpověd: Není. Existují však oděvy, jejichž konkrétní skladba materiálů, které výrobce použil, zapřičiní, že se oděv zkrabatí a vypadá pomačkaně. Pak to není chyba čistírny. To však rozhodne pouze soudní znalec v oboru textilií.

    

Otázka: Nechal jsem si vyčistit koženou bundu a až doma jsem zjistil, že čištění bylo nekvalitní. Můžu jít nekvalitně provedenou službu reklamovat, i když už jsem si věc odnesl domů?

Odpověd: Službu chemického čistění lze reklamovat do tří dnů od převzetí zakázky. Je však nezbytné přinést výrobek ve stavu, v němž jej čistírna předala zákazníkovi, t.j. označený čistírnou.

 

Otázka: Zimní kabátek jsem si sice po jedné sezoně nošení přinesla z čistírny vyčištěný, ale odřený a vypelichaný na rukávech a v horní části předního dílu. Mám to považovat za dobře odvedenou práci?

Odpověd: Při správném chemickém čistění se odstraní špína a tím vyniknou vady výrobku na exponovaných místech, jimiž jsou například právě rukávy. Posoudit, nakolik se na zvýraznění vad podepsala čistírna, může ovšem jedině soudní znalec.

 

Pramen: Asociace prádelen a čistíren

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

ilsutrační snímek
Bude to nový hit? Ve Španělsku vypěstovali nízkotučné avokádo

Avokádo je řadou expertů na jídlo považováno za superpotravinu vzhledem k vysokému obsahu vitamínů a minerálů, některým mohl vadit jen vysoký obsah tuku. Ovšem...  celý článek

Benzina přejmenovala benzin Natural 95 na Efecta 95.
Nezlevňují. Ceny pohonných hmot v Česku se drží na hladině z minulého týdne

Ceny pohonných hmot v ČR od minulého týdne mírně vzrostly. Nejprodávanější benzin Natural 95 zdražil pouze o haléř na průměrných 30,23 Kč za litr. Jeho cena se...  celý článek

Premiér Bohuslav Sobotka na tiskové konferenci po jednání tripartity 17....
Řešení dvojí kvality potravin si žádá revizi směrnice EU, prohlásil Sobotka

Řešení problému dvojí kvality zboží v zemích evropské osmadvacítky podle českého premiéra Bohuslava Sobotky vyžaduje revizi unijní směrnice o nekalých...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.