Za prosinec jim dokonce přišla na účet pouze záloha mzdy, zbytek jim zaměstnavatel doplatil teprve před pár dny.
"Lidé dostali jen zhruba kolem šesti tisíc korun, někteří i míň, což mnohým způsobilo nemalé problémy. Navíc nám o tom vedení firmy předem neřeklo, rozhodli o nás bez nás," říká šéf odborů Moravanu - Safety Belts Jaroslav Pastyřík.
Vedení podniku přiznává, že zaměstnanci dostali své peníze později, než měli. Ale tvrdí, že to nebyla jeho vina. "Důvodem byla zpožděná platba z Ruska. Tento problém už je vyřešen a další podobný už by se neměl opakovat," slibuje ředitel Moravanu - Safety Belts Tomáš Štefánek.
Právě Štefánek byl pravou rukou Libora Sosky v době jejich působení v kunovickém Letu a Moravanu Aeroplanes. Obě tyto letecké továrny s nadějně rozjetým výrobním programem nakonec skončily v konkurzu.
Dělníci se bojí konkurzu
Lidé z Moravanu - Safety Belts, který se zabývá výrobou bezpečnostních pásů, mají obavy z toho, aby jejich podnik nedopadl stejně.
"V loňském roce chodily výplaty tak o dva, o tři dny opožděně. Na jaře dokonce o několik týdnů, ale to bylo prý způsobenou chybou banky. Člověk má opravdu strach, jestli to tady neskončí jako v MoravanuAeroplanes. Věříme ale, že se udržíme," říká Jaroslav Pastyřík.
Podle jeho slov otrokovický podnik jinak šlape a výroba se navyšuje. Zakázek přibývá a mezi obchodními partnery jsou kromě firem z východu také spolehliví plátci ze západu.
Do Moravanu - Safety Belts na konci loňského roku nově vstoupil slovenský podnikatel Tomáš Komada. Ten už si v Bratislavě založil firmu Moravan SB, která se zabývá nákupem a prodejem zboží.
"Firma bude fungovat, žádné problémy nejsou," ujišťuje zaměstnance ředitel Štefánek.
Otrokovický Moravan - Safety Belts má třicetiletou tradici ve výrobě bezpečnostních pásů pro automobily a letadla. Firma byla od svého založení až do roku 1995 výhradním dodavatelem bezpečnostních pásů pro Škoda Auto Mladá Boleslav.