Pokud přinese klient sítě Paegas do servisu porouchaný mobilní telefon, musí do smlouvy o opravě uvést své rodné číslo. V Olomouci odmítl pracovník pobočky RadioMobilu telefon převzít, když zákazník nechtěl číslo prozradit.
"Při opravě požadujeme rodné číslo proto, abychom identifikovali zákazníka a nevydali opravený telefon někomu jinému. Tento osobní údaj je po vydání přístroje okamžitě vymazán z databáze," tvrdí mluvčí RadioMobilu Lenka Horáková.
Úřad pro ochranu osobních údajů došel podle prvních analýz k závěru, že rodné číslo není nezbytnou identifikací.
"Je to porušení příslušného paragrafu, který hovoří o získávaní nezbytně nutných údajů. V tomto případě požaduje firma osobní údaj nadbytečně a je to porušení zákona," uvedl mlvčí úřadu Ladislav Hejlík.
I kdyby úřad došel k závěru, že Radiomobil porušil zákon, o jeho vině a případném trestu musí rozhodnout soud.