"Budou to produkty pro ty, kdo hodně cestují a používají roaming. Věříme, že by se počet firemních klientů mohl zvýšit. A to víc než trošku." Z konkurenčních důvodů však ještě nechtěl říci, o kolik a kdy přesně bude levnější roaming k dispozici.
Globální značka T-Mobile se roztahuje v sedmi zemích Evropy a Spojených státech a spojuje skoro padesát milionů zákazníků, včetně tří milionů Čechů. "Vývoj ukazuje, že bez silné jednotné značky to ve světě už nepůjde," dodává Chvátal.
Analytici potvrzují, že ve svém pokrytí má T-Mobile určitě výhodu nad ostatními operátory. "Očekáváme, že určitě zlevní mezinárodní služby," řekl Jan Slabý z Wood and Co.
Kromě levnějšího mezinárodního volání umožní nová strategie, že se klient T-Mobilu bude moci v zemích, kde skupina působí, chovat jako doma. "Například při volání do hlasové schránky nebude muset pracně shánět nastavení z příslušné země a zkrátí se i čas hovoru, bude tedy volat levněji," říká mluvčí RadioMobilu Jiří Hájek. Podobné to má být i s přenosem dat - připojení k internetu pomocí mobilního telefonu bude stejné jako v Česku.
Možnost nalákat více důležitých firemních zákazníků, kteří nehledí na provolané minuty, byla určitě jednou z motivací pro RadioMobil, který u této skupiny výrazně zaostával za vedoucím Eurotelem.
"Často se říká, že konkurence má větší počet firemních klientů, a tím i vyšší zisky. I to by globální značka měla pomoci změnit. Jistě pro ně něco zajímavého připravíme," tvrdí Chvátal. Právě levnější volání a datové spojení v hlavních evropských zemích pod značkou T-Mobile má být motivem ke změně operátora.
Konkurenční Eurotel zatím přípravám RadioMobilu na přebarvení do T-Mobilu jen přihlíží. "Samozřejmě i my máme připravenou reakci. Podle průzkumů a našich výsledků se ale ukazuje, že naše značka je dostatečně silná," míní Jan Kučmáš z Eurotelu. Ten při loňské změně loga už upravil své tarify a začal převádět neprovolané minuty.
Pokud by chtěl Eurotel konkurovat i při volání ze zahraničí, mohl by využít mobilní sítě svých majitelů. Avšak nyní, když Český Telecom jako majoritní vlastník Eurotelu čeká na prodej, bude pro něj vytvoření globální strategie složitější.
Značka T-Mobile se naplno rozjede 18. dubna v den T, kdy celosvětově odstartuje růžové T jako globální logo. V Praze ho RadioMobil představí na Václavském náměstí. Na kampaň už zvýšil svůj reklamní rozpočet o deset procent na 660 milionů. Evropskou kampaň dělá pro T-Mobile celosvětová společnost Satchi and Satchi, která pro tento účel znovuotevírá svoji kancelář v Praze.