Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Panasonic přesune výrobu televizí z Británie do Plzně

  14:45aktualizováno  14:45
Japonský elektronický koncern Matsushita Electric Industrial přesune většinu výroby barevných televizorů mimo Británii, která je až dosud hlavní vývozní základnou firmy pro evropský trh. Nové investice budou směřovat do východní Evropy a většina televizí bude pro Evropu vyráběna v Česku. "Stojíme nyní před volbou přesunout produkci barevných televizí z Británie. Je to jen otázka času, ne toho, zda to uděláme," řekl šéf zahraničních operací Matsushity Jukio Šótoku.

Podle něho je toto rozhodnutí vyvoláno přetrvávajícím silným kursem libry proti ostatním evropským měnám s negativním dopadem na konkurenceschopnost exportu z Británie.

Matsushita bude vyrábět většinu televizí značky Panasonic pro evropský trh ve své plzeňské továrně.

Matsushita letos oznámila, že plánuje v Plzni do roku 2003 investovat do rozšíření svého závodu Matsushita Television Central Evrope dalších 72 milionů dolarů.

Firma, která byla prvním investorem v plzeňské rozvojové zóně Borská pole, zde od roku 1997 již investovala přibližně 60 milionů dolarů.

Za poslední finanční rok od dubna 1999 do března 2000 plzeňský závod vyrobil 781 tisíc televizorů. S novou linkou, která zahájí provoz ve druhé polovině letošního roku, se má roční výroba televizorů zvýšit na 1,3 milionu kusů.

Šótoku rovněž řekl, že společnost uvažuje o přesunu svého evropského ústředí mimo Británii, odmítl však říci, která města jsou kandidáty na nové sídlo.

Matsushita bude ve svém hlavním britském závodě ve velšském Cardiffu nadále vyrábět velkoplošné televize.

Pracovní místa, ztracená přesunem výroby standardních televizí, chce firma v Cardiffu nahradit výrobou dekodérů digitálního signálu, obrazovek typu non-CRT a plochých obrazovek, řekl Šótoku.

V Británii bude rovněž pokračovat produkce mobilních telefonů, i když zaměření se v tomto oboru přesune více na výzkum a vývoj.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

To není pečené kuře, to je dort potažený marcipánem.
Koblihy, pečené kuře i zapomenuté klíče. Pražský startup sází na pohodlnost

Startup DoDo letos začal spolupracovat s fastfoodovým řetězcem KFC a povedlo se jim to, co nikomu předtím – rozvážet jídlo i s přípravou do 30 minut od...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Osobní údaje za mušku zlatou. Firma přetavuje nákupní body na informace

Kvůli přísnější ochraně osobních údajů je pro obchodníky čím dál těžší získávat informace o svých zákaznících. Společnost Rondo přišla na to, jak to dělat...  celý článek

Studie Škoda Vision E se na autosalonu ve Frankfurtu představí v upravené...
Škoda bude vyrábět baterie pro elektroauta. Pojede na ně i Vision E

Důležitou zakázku získala automobilka Škoda od svého vlastníka německého automobilového koncernu Volkswagen. V Mladé Boleslavi bude vyrábět baterie potřebné...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.