Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Paramo spolklo kolínskou rafinerii

  11:07aktualizováno  11:07
Dvě největší české olejářské firmy se spojily. Pardubická rafinerie Paramo dokončila fúzi s kolínským Koramem. Vznikla tak společnost s ročním obratem 5,7 miliardy korun a pětačtyřicetiprocentním podílem prodejů maziv na tuzemském trhu.

Soud by měl sloučení obou společností zapsat do rejstříku k 31. říjnu, od tohoto data tedy bude existovat už jen nástupnická firma Paramo.

Ke dni zápisu Koramo zanikne bez likvidace. Jeho majetek a jmění, včetně všech pohledávek a závazků i pracovněprávních, přechází na Paramo. To je také jediným akcionářem kolínské rafinerie.

"Předpokládá se, že z vlastního Korama i z jeho dceřiných firem, odejde v první fázi kolem 110 lidí," řekla ČTK mluvčí Parama Jana Iovlevová. "Dcery" Korama, které nebudou začleněny do nového systému, chce totiž Paramo prodat.

Výrobkového spektra obou rafinerií se fúze nedotkne. "V segmentu motorových a převodových olejů zůstává dominantní značka Mogul a tato bude v budoucnu rozvíjena pro vyšší třídu špičkových motorových olejů," uvedlo Paramo na svých internetových stránkách.

V Pardubicích se budou pod značkou Paramo nadále vyrábět motorové oleje s nižší výkonností a kvalitní průmyslové, technologické a řezné oleje.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Studie Škoda Vision E se na autosalonu ve Frankfurtu představí v upravené...
Škoda bude vyrábět baterie pro elektroauta. Pojede na ně i Vision E

Důležitou zakázku získala automobilka Škoda od svého vlastníka německého automobilového koncernu Volkswagen. V Mladé Boleslavi bude vyrábět baterie potřebné...  celý článek

Penny Market Lehovec. Řetězec zmodernizuje stovky svých obchodů.
Zákaz prodeje o svátcích porušilo 28. září jen několik obchodů

Zákaz prodeje o svátcích porušily ve čtvrtek 28. září tři ze 115 obchodů zkontrolovaných Českou obchodní inspekcí (ČOI). I při předchozích prověrkách většina...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Osobní údaje za mušku zlatou. Firma přetavuje nákupní body na informace

Kvůli přísnější ochraně osobních údajů je pro obchodníky čím dál těžší získávat informace o svých zákaznících. Společnost Rondo přišla na to, jak to dělat...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.