Impérium Bakalových se snaží dostat ze ztráty i luxusní pánskou módou

  11:15aktualizováno  11:15
Společnost Luxury Brand Management manželů Bakalových chce naskočit na světový trend rostoucí poptávky po pánské luxusní módě. V sezóně jaro-léto 2017 tak v pražské Pařížské ulici přibude pánský concept store, který představí značky jako Valentino, Balenciaga či Givenchy.

Pařížská ulice, Praha | foto: Robert RambousekMF DNES

Firma, která provozuje luxusní butiky v centru Prahy, chce rozvíjet trh, který dosud zůstával mimo hlavní pozornost. „Chceme tak zohlednit fakt, že v globálním měřítku je pánská luxusní móda aktuálně nejrychleji rostoucím segmentem, v němž vidíme velký potenciál. Praha si concept store se světovými značkami pánské módy zaslouží,“ uvedl Petr Jindra, ředitel marketingu a PR v Luxury Brand Management (LBM).

Kromě toho obohatí portfolio LBM během podzimu také prestižní francouzský módní dům Saint Laurent. Přibude také tvorba britské návrhářské ikony Vivienne Westwood, která již v Praze představila novou kolekci v rámci finále Elite Model Look.

V polovině října by na Pařížské měla otevřít svůj butik také značka BCBG Max Azria, ta ale do LBM nepatří.

Loňské tržby LBM dosáhly 616 milionů, ztráta však činila 153 milionů korun. Firma se proto některých značek zbavuje. Po třech letech osekávání zbylo LBM 16 butiků, původně se firma starala o 28 obchodů. Místo butiků věnovaných jedné značce teď LBM staví spíš finančně méně náročné „multibrandové“ obchody.

Mapu butiků v Pařížské si prohlédněte v grafice

Česká elita v Pařížské

„V portfoliu zůstává to, co je profitabilní, co má potenciál, co má smysl,“ komentuje to výkonná ředitelka firmy Zuzana Řezníčková. Vzdává se tak například butiků se značkami Boucheron a La Perla umístěných v pražské Široké ulici. Oba přebírá zpět Vladan Hájek, který je se společníkem před pěti lety Bakalovým prodal a umožnil jim tak vstup do Pařížské.

Podobně tomu je s Vertu - poté, co se LBM letos v srpnu rozhodlo zavřít obchod s luxusními mobily, vyjednal si Hájek licenci na jejich distribuci pro jedenáct zemí. Byl to on, kdo Vertu před lety do Pařížské přivedl a chce se starat o zákazníky, kteří dnes tyto mobily v Česku mají.

„LBM bude nadále rozvíjet svou dlouhodobou strategii, zaměřenou na oblast luxusní módy a hodinek. Segmenty šperků a spodního prádla jsou specifické a do naší koncepce nezapadají,“ vysvětlila Řezníčková.

K jistotám v LBM patří švýcarské hodinky Audemars Piguet či hodinky Zenith, které si oblíbili Číňané. U módy se osvědčila Botega Veneta, boduje u asijské klientely, Salvatore Ferragamo a Ermenegildo Zegna.

Pařížská ulice je dnes tuzemskou základnou luxusu všeho druhu, podle Martina Hoška z projektu parizskaulice.cz se ale v budoucnu bude více soustředit na módu. „Nastane čas, kdy se šperkařské domy a hodinářské manufaktury z Pařížské ulice budou stahovat do okolních lokalit - ideální by byla Maiselova ulice - malebné malé prostory by mohly být ideální,“ míní.

Autoři: , ,

Nejčtenější

Hygienické peklo v čínských hotelech. Personál usvědčila skrytá kamera

Na každý povrch dnes existují specializované přípravky, někdy si však poradíte...

Čínské luxusní hotely se musely omluvit poté, co se na sociální síti objevilo video, ve kterém jejich zaměstnanci...

Obchody si akcemi Black Friday utahují smyčku kolem krku, říká odborník

Black Friday

Od pondělí 19. listopadu začnou u některých obchodníků výprodeje na tzv. Černý pátek. Řada e-shopů však ve snaze zvýšit...

Cigarety bez dýmu. Firma láká Čechy na zahřívaný tabák, lékařka varuje

Americká společnost Philip Morris představila novou generaci zahřívaných...

Společnost Philip Morris ČR v úterý představila novou generaci zahřívaných cigaret bez kouře iQOS 3. Vedle ní přišla i...

Cestující ve vlacích si připlatí. České dráhy už od prosince zdraží jízdné

Ilustrační snímek

České dráhy se změnou jízdního řádu zdraží jízdné. Od 9. prosince si cestující na krátkých vzdálenostech připlatí jednu...

Úklid, renovované záchody. Pivovary našly prostý recept na zvýšení tržeb

Ilustrační snímek

Vymalovat, dát nové stolečky na zahrádku, navonět toalety nebo udělat společenskou akci s kýtou šunky v hlavní roli se...

Další z rubriky

Evropský úřad pro boj proti podvodům řeší střet zájmů ministra Tomana

Prezident potravinářské komory a kandidát na ministra zemědělství Miroslav Toman

Evropský úřad pro boj proti podvodům má na stole případ možného střetu zájmů kvůli dotacím na rodinné podnikání...

Viceguvernéry bankovní rady ČNB budou Mora a Nidetzký

Česká národní banka

Prezident Miloš Zeman jmenuje ve středu členy bankovní rady České národní banky Marka Moru a Tomáše Nidetzkého jejími...

ČSÚ vytáhne z obchodníků údaje o cenách, řetězce testují scanner data

Ilustrační snímek

Potravinářské řetězce budou od ledna posílat detailní informace o cenách zboží Českému statistickému úřadu (ČSÚ). Dosud...

Najdete na iDNES.cz