O bizarním postupu Paypalu informovala britská BBC, na kterou se obrátil manžel zesnulé Howard Durdle. Podle svých slov tím chtěl zvýšit povědomí firem o tom, jak mohou být některé jejich automatizované zprávy bolestivé. Jeho žena zemřela koncem května na rakovinu, kterou jí diagnostikovali před rokem a půl.
Durdle před třemi týdny sám informoval společnost Paypal o úmrtí své manželky. Na jejich žádost připojil také kopie úmrtního listu, poslední vůle a dokladu totožnosti. Nedávno však obdržel dopis adresovaný jeho ženě, ve kterém firma uvedla, že Durdleová svým úmrtím porušuje pravidla vzájemné dohody, což by mohlo vést i k zahájení právních kroků.
Problém byl v tom, že Durdleová před svou smrtí dlužila společnosti 3 200 liber (přes 90 tisíc korun), což firma uvedla i ve zmiňovaném dopisu. „Omlouváme se panu Durdleovi za útrapy, které mu tento dopis způsobil. Intenzivně se tímto případem zabýváme a jsme s panem Durdlem v přímém kontaktu, abychom ho podpořili,“ citovala BBC slova mluvčího Paypalu.
Durdle dostal od zaměstnanců Paypalu tři možná vysvětlení kuriózního dopisu. Mohlo jít o chybu v systému, lidskou chybu nebo použití špatné listovní šablony. On sám je podle svých slov schopný se se situací vypořádat, ale jako člen spolku mladých vdovců ví, jak mohou události podobného typu rozrušit pozůstalé.
„Pokud budu kolem této situace dělat povyk, bude to pouze proto, aby si Paypal, nebo jakákoliv jiná organizace, jež by mohla provést něco podobně necitlivého, uvědomily, jak tím mohou truchlícím ublížit,“ řekl Durdle.