„Byl to můj velký koníček. A napadlo mě, že něco podobného bych mohl zprostředkovat i návštěvníkům. Chtěl jsme otevřít Chile turismu, ale ne běžným způsobem,“ říká Ibanez. V roce 1993 založil společnost Explora Chile, najal průvodce a začal návštěvníkům ukazovat přírodu a kulturu jihoamerické země.
Už tehdy měl podnikatelské zkušenosti z různých oborů. Říká, že jeho snem bylo dělat věci nějak jinak. „Chtěl jsem hostům nabídnout něco, aby vzdálené oblasti prozkoumávali, ne jen navštěvovali,“ dodává. Návštěvníky bral do míst, kde kromě nádherné přírody a místních obyvatel „nic nebylo“.
Začali na jihu, v Patagonii, kde později také postavili první hotel. „Bez toho se to neobešlo, nebyla tam žádná turistická infrastruktura. A turisté se museli někde najíst a někde vyspat,“ říká Chilan.
Po několika letech se posunul na sever země k poušti Atacama, později také na Velikonoční ostrov a do peruánského Valle Sagrado. Nyní plánuje otevřít další hotel v argentinské části Patagonie.
Explora se nezaměřuje na „batůžkáře“, ale spíše na movitější klienty. „Chile je hodně vzdálená země, zabere dlouho, než se tam někdo dostane, a je to docela drahé. Vyloučili jsme klientelu, která nemá dostatek prostředků, aby mohla přijet. A zaměřili se na vyšší segment. Nejsou to však žádní milionáři,“ dodává.
Právě oslovování klientů bylo v začátcích to nejtěžší. Tehdy ještě neexistoval internet, Ibanez se prý snažil dát o sobě vědět prostřednictvím cestovatelských magazínů. Nyní je více než 95 procent klientů ze zahraničí, nejvíc z USA, z Velké Británie a dalších evropských zemí. Zůstávají obvykle kolem sedmi dnů.
Hotely mají prý „nepostradatelný luxus“, jsou ale postavené z přírodních materiálů. „S námi nejdete, abyste zůstali v hotelu, ale abyste co nejvíc času strávili na vzduchu. Nejsme hotelový řetězec,“ říká. V každé lokalitě si návštěvníci mohou vybrat ze seznamu expedic, například v Patagonii jsou to čtyři desítky výprav na různá místa.