"Víme o tom, že náš konkurent začal prodávat svůj výrobek. Podnikáme v této věci vůči němu určité kroky. Za nás stále platí, že chceme uvést na trh skutečné Pedro a ne napodobeninu Pedrino," řekla mluvčí Candy Plus Milena Rusnoková.
Candy Plus zřejmě nese počin rychlejšího rivala těžce. Návrat slavné ovocné žvýkačky, se kterou dělaly Husákovy děti s oblibou bubliny, plánuje totiž už dva roky. Ani dnes však zatím neví termín, kdy by "opravdové" Pedro mohla oživit. "Letos to ale nebude," podotýká Rusnoková.
Podle odborníků je nasnadě, že se Candy Plus bude snažit napadnout u soudu IN Trading za nekalou konkurenci, a to buď za parazitování na dobré pověsti či za vyvolání nebezpečí záměny jednoho výrobku za druhý.
Podle právníka Tadeáše Petra z advokátní kanceláře Hájek Zrzavecký to však bude mít těžké. "Šance je, ale viděl bych jí spíše pod padesát procent. Candy Plus by musela prokázat, že si většina spotřebitelů spojuje vzhled Pedrina s konkrétním výrobcem Pedra," uvedl.
To je podle něj obtížné dokázat například proto, že řada lidí socialistickou žvýkačku vůbec nezná (naposledy se dala koupit před čtrnácti lety), či proto, že Candy Plus zatím žvýkačku nevyrábí a není proto možné si Pedrino s jejím plánovaným výrobkem spojovat.
Na prokázání toho, že si lidé Pedrino s Pedrem spojují, by také Candy Plus potřebovala mimo jiné získat nezávislý průzkum.
Pedrino připomíná Pedro, ale je sladší
Nové Pedrino vypadá velmi podobně jako původní Pedro. Má stejného kluka se sombrerem na obalu, stejné rýhování, stejnou barvu, jen je trochu delší a užší. Oproti socialistickému modelu obsahuje navíc tetování.
Ovocnou chuť má sladší, avšak ztrácí ji podobně rychle. Bubliny s ním jde dělat pár minut, pak hmota ztvrdne a do deseti minut ji má člověk chuť vyplivnout.
Redaktorka iDNES.cz objevila novinku v jedné z pražských trafik. Žvýkačka stála 3 koruny, balení po deseti kusech pak 25 korun.
Podle marketingového odborníka je patrné, že Pedrino usiluje o to, vytěžit z dobrého jména původní socialistické žvýkačky co nejvíc. "Samotné Pedro má velký potenciál zaujmout a je zřejmé, že Pedrino se snaží na jeho slávě přiživit. Vzhledem k tomu, že má obdobné retro prvky, tak si své spotřebitele určitě najde a společnost IN Trading šanci na prodeje má," myslí si Petr Miláček z mediální agentury PHD.
Vlastníci IN Trading, kteří nechávají Pedrino vyrábět v Číně, se nechtěli k potenciálním právním sporům vyjádřit. Menšinový vlastník Martin Marhefka odkazoval redakci na svého kolegu Dušana Nováka, který vlastní ve firmě 70procentní podíl. Novák však na dotaz redakce nereagoval.
Pedro v Česku1968 - závod ve Velimi začíná vyrábět jahodovou žvýkačku Pedro 1980 - z Velimi ročně odjíždí 800-900 tun Peder. Tuzemský trh vyžvýkal téměř celou produkci 1994 - Nestlé však nechce dále do výroby žvýkaček investovat a prodává ochrannou známku firmě Candy Plus. Ta vyrábí lízátka se žvýkačkou pod názvem Pedro a chce také obnovit tradiční Pedra. 2008 - na trhu se objevují žvýkačky Pedrino firmy IN Trading, nemají však tradiční formát ani chuť. Jsou to jahodové a mátové polštářky balené po šesti kusech a na obalech mají dětské motivy. Firma chce vyrábět žvýkačky připomínající svou chutí i tvarem klasická Pedra. |