Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pekárna bojuje proti padělkům, bochníky si brání "hostií"

  16:33aktualizováno  16:33
Cvrčovická pekárna vyrazila do boje proti falšovaným chlebům. Nelíbilo se jí, když viděla prodávat "své" bochníky v obchodech, do nichž je nikdy nedodala. Po deseti letech tahanic se rozhodla, že na šišky chleba nalepí oplatku s logem firmy.

Jedlá známka na bochníku chleba Cvrčovické pekárny | foto: Jiří Benák, iDNES.cz

"Je to nezávadný škrob, v podstatě jedlý papír, který jsme začali dávat na dva naše chleby zhruba před dvěma měsíci proto, abychom se bránili falzifikátům," řekl iDNES.cz Michal Erlich odpovědný za marketing Cvrčovické pekárny.

Šišky s logem pekárny začala společnost dodávat do obchodních sítí také proto, aby své výrobky odlišila od konkurenčních bochníků, které se cvrčovickému chlebu podobaly. "Po krátkém čase jsme zaznamenali větší odběr zboží," pochvaluje si Erlich.

Do budoucna hodlá firma přidávat oplatku připomínající hostii na další prodejní místa i ostatní pekárenské výrobky. Zatím dává logo na chleby ručně, při rozšíření výroby by uvažovala o automatické lince.

Bochník hostivařské pekárny Kontinua.
Jedlá známka na bochníku chleba Cvrčovické pekárny
Bochník Odkolek

S nápadem zapékat jedlé logo pekárny na chleby přišla zhruba před deseti lety pekárna Odkolek, která je nyní součástí pekárenského kolosu United Bakeries. "Chtěli jme naši nejtradičnější 160letou značku odlišit od ostatních nebalených bochníků. Skupina zákazníků, kteří hledají kvalitu, si právě tento jeden bochník dodnes vybírá, o rozšíření loga na další nebalené výrobky však zatím neuvažujeme," říká mluvčí pekárenské skupiny Jaroslav Pomp.

Dva roky už používá logo z jedlého papíru na kilový Hostivařský pecen pekárna Kontinua. I ta chtěla svůj chléb odlišit od jiných a podle slov obchodního ředitele se jí to vyplatilo. "Tam, kde náš chléb s tímto logem dodáváme, se nám zvýšil prodej. Lidé také často píšou e-maily, kde všude si ho mohou koupit," říká Jiří Černý.

Zvýrazňovat nebalené pečivo logem se však podle něj vyplatí až u dražších a kvalitnějších výrobků, u kterých lidé nezkoumají, že kvůli přidané oplatce může cena pečiva narůst i o pár desetníků.

Logo se jí, neodlepuje

Když Odkolek začal oplatku na bochník zapékat, nevěděli lidé, co mají s logem dělat. Někteří přemýšleli, zda ho mohou sníst, jiní se ho rovnou snažili sloupnout. "Oplatek se není třeba bát. Kdyby lidé jako malí chodili do kostela ke zpovědi, věděli by to," říká v nadsázce s odkazem na podobu loga s hostií předseda Podnikatelského svazu pekařů a cukrářů v ČR Jaromír Dřízal.

Podle nej se ale nyní mezi pekaři začíná rozšiřovat nový způsob značení nebalených pekárenských výrobků, a tím je proužek papíru, na který se vejde více informací než na malou oplatku.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Hotel Hilton na pražské Florenci je na prodej. Největší český hotel nabízí...
Praha, nový ráj hoteliérů. Rostou ceny pokojů i poptávka po hotelech

Tuzemští hoteliéři zažívají zlaté časy. Do země jezdí stále víc zahraničních turistů, obsazenost hotelů roste. Stejně jako ceny, které si majitelé ubytovacích...  celý článek

Lidé se snaží ušetřit za kouření, do cigaret balí doutníkový tabák
Tabák v „doutníkovém balení“ je levnější, stát na daních tratí stamiliony

Levné kouření láká a stát přichází o spotřební daň. Rozdíly ve zdanění tabáku v různých formách jsou i několikanásobné. Na trhu jsou například k mání doutníky,...  celý článek

Na trh vstupuje další stravenka, digitální Benefitka.
E-stravenka Benefitka chce rozbít trh s poukazy. Restaurace nic nestojí

Na trh zaměstnaneckých benefitů ve středu vstoupil nový hráč. Nadnárodní společnost Neeco nabídla elektronickou stravenku, v podobě platební karty. S tou lze...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.