„V údolích Vltavy a Labe, tam kde je například pro běžné soupravy rychlost kolem sta kilometrů v hodině, by mohla jezdit pendolina rychlostí až 130 kilometrů za hodinu,“ řekl mluvčí Českých drah Petr Štáhlavský.
Pokud úřad vyšší rychlost povolí, může se výrazně zkrátit doba jízdy mezi metropolí a severem Čech. Zatímco dnešní spoje EuroCity sestavené z klasických vozů ujedou přes sto kilometrů dlouhou trasu z pražských Holešovic do Ústí nad Labem za hodinu a tři minuty, pendolinu by k tomu mohlo stačit přibližně 50 minut.
Vedle pendolina, které provádělo sérii měření, jezdí mezi Prahou a Děčínem ještě jeden rychlovlak. Vozí cestující ve zkušebním provozu. Od konce prosince 2004 jich přepravil kolem 120 tisíc. „Velký zájem o cestování tímto vlakem je stále především o víkendech,“ dodal Šťáhlavský.