Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pendolino dostalo nový interiér a vrátilo se do pravidelného provozu

  11:19aktualizováno  12:35
V pondělí ráno se na svou první pravidelnou cestu vydala první rekonstruovaná souprava Pendolino. Nasazena byla na trasu z Prahy přes Olomouc a Ostravu do Košic, tedy nejdelší spoj, který tyto naklápěcí jednotky obsluhují. Cestujícím nabídne větší pohodlí a lepší služby.

Nově zrekonstruovaná souprava má nové sedačky, v 1. třídě jsou potažené kůží. Cestující mají k dispozici také více elektrických zásuvek 230 V pro napájení své elektroniky, např. mobilních telefonů, tabletů a notebooků. Nově je možné tato zařízení dobíjet také prostřednictvím USB konektorů. 

Fotogalerie

První modernizovaná souprava bude v provozu hlavně na spoji SC Pendolino Košičan mezi Prahou a Košicemi, hned na tuto modernizaci ale navazuje obnova dalších vlaků, které pak obslouží i další spoje mezi Františkovými Lázněmi, Chebem, Plzní, Prahou, Pardubicemi, Olomoucí a Ostravou.

Modernizace všech sedmi souprav vlaků Pendolino bude dokončena v srpnu 2018 a přijde na 250 milionů Kč, řekl iDNES.cz Michal Štěpán, člen představenstva Českých drah odpovědný za osobní dopravu. Součástí všech souprav bude dětské kino až pro osm cestujících a také zcela nové kuchyně s konvektomatem nejmodernější generace, který umožní obsloužit vyšší počet cestujících. 

Občerstvení lze objednat přímo ze sedačky

Prostřednictvím chytrého telefonu si navíc mohou cestující objednávat občerstvení přímo ze své sedačky. Umožní jim to nový palubní portál, který bude fungovat na palubě všech pendolin. Jeho prostřednictvím je možné on-line sledovat jízdu i pomoci kamer umístěných na přídi a zádi soupravy.

Interiér nejrychlejšího českého vlaku opět navrhl architekt Patrik Kotas, autor první generace pendolin. Pendolino dokáže urazit trasu do slovenských Košic za 7 hodin a 16 minut, což je nejkratší čas v historii. Do Popradu, který je branou Vysokých Tater, trvá cesta z Prahy jen 6 hodin a 8 minut.

Kapacita vlaku zůstává i po rekonstrukci stejná, pojme 327 cestujících.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Na ostrově Svatá Helena, který leží v Atlantickém oceánu asi dva tisíce...
Dožil zde Napoleon. Teď dostává Svatá Helena první pravidelný letecký spoj

Na ostrově Svatá Helena, který leží v Atlantickém oceánu asi dva tisíce kilometrů na západ od afrického pobřeží, přistál v sobotu první pravidelný let....  celý článek

Technologie jsou zapojeny, úředníci připraveni. Ostrý provoz úsekového měření...
Rychlost na D1 se hlídat nebude. Kvůli zpackanému tendru chybí radary

Nohu z plynu, jinak můžete být až o pět tisíc korun a mít hned tři „trestné“ body na kontu řidiče. Tak úředníci ještě na jaře strašili řidiče mířící po...  celý článek

Autobus Leo Express
Vlaky Leo Express budou jezdit až do Polska, společnost získala povolení

Český soukromý dopravce Leo Express získal povolení pro provoz osobní železniční dopravy v Polsku. Společnost tak může prodloužit železniční spojení z Prahy do...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.