Pendolino dostalo nový interiér a vrátilo se do pravidelného provozu

  • 30
Pendolino se v pondělí ráno vydalo na pravidelnou cestu s první rekonstruovanou soupravou. Nasazena byla na trasu z Prahy přes Olomouc a Ostravu do Košic, tedy nejdelší spoj, který tyto naklápěcí jednotky obsluhují. Pendolino cestujícím nabídne větší pohodlí a lepší služby.

Nově zrekonstruovaná souprava Pendolino má nové sedačky, v 1. třídě jsou potažené kůží. Cestující mají k dispozici také více elektrických zásuvek 230 V pro napájení své elektroniky, např. mobilních telefonů, tabletů a notebooků. Nově je možné tato zařízení dobíjet také prostřednictvím USB konektorů. 

První modernizovaná souprava bude v provozu hlavně na spoji SC Pendolino Košičan mezi Prahou a Košicemi, hned na tuto modernizaci ale navazuje obnova dalších vlaků, které pak obslouží i další spoje mezi Františkovými Lázněmi, Chebem, Plzní, Prahou, Pardubicemi, Olomoucí a Ostravou.

Modernizace všech sedmi souprav vlaků Pendolino bude dokončena v srpnu 2018 a přijde na 250 milionů Kč, řekl iDNES.cz Michal Štěpán, člen představenstva Českých drah odpovědný za osobní dopravu. Součástí všech souprav bude dětské kino až pro osm cestujících a také zcela nové kuchyně s konvektomatem nejmodernější generace, který umožní obsloužit vyšší počet cestujících. 

Občerstvení lze objednat přímo ze sedačky

Prostřednictvím chytrého telefonu si navíc mohou cestující objednávat občerstvení přímo ze své sedačky. Umožní jim to nový palubní portál, který bude fungovat na palubě všech pendolin. Jeho prostřednictvím je možné on-line sledovat jízdu i pomoci kamer umístěných na přídi a zádi soupravy.

Interiér nejrychlejšího českého vlaku opět navrhl architekt Patrik Kotas, autor první generace pendolin. Pendolino dokáže urazit trasu do slovenských Košic za 7 hodin a 16 minut, což je nejkratší čas v historii. Do Popradu, který je branou Vysokých Tater, trvá cesta z Prahy jen 6 hodin a 8 minut.

Kapacita vlaku zůstává i po rekonstrukci stejná, pojme 327 cestujících.

,