Testovací jízdy byly součástí schvalovacího procesu. Zkoušela se účinnost brzdy při vyšších rychlostech, bezpečnost a další jízdní vlastnosti.
Testy probíhaly na tratích okolo Mnichova, dále na tratích Hamburg - Berlín, Augsburg - Donauwörth a třetí kolo proběhlo nedaleko Norimberku. Ještě v pondělí se má pendolina vrátí zpět do České republiky, kde budou pokračovat další zkoušky.
V Česku se mezitím testují další soupravy. Od prosince 2004 jezdí ve zkušebním provozu na lince Praha - Děčín a přepravila tu už před 200 tisíc cestujících. Podle Českých drah už tu souprava najela 60 tisíc kilometrů, tedy zhruba 1,5 násobek délky zemského rovníku.
Podle sdělení drah míří se chýlí ke konci a brzy by se měl rychlovlak objevit i na trati Praha - Ostrava. Vzdálenost by měl zvládnout za 3 hodiny 19 minut. - více zde
“Jak výsledky zkoušek, tak i i testování zařízení na zjištění elektromagnetické kompatibility spějí podle posledních informací úspěšně do finále. Jsem proto přesvědčen, že by představení zcela nové dimenze cestování mezi Ostravou a Prahou neměla stát v cestě žádná zásadní překážka,“ uvedl šéf drah Josef Bazala.