náhledy
Náročný den pro OKD. Ráno horníci nechtěli vyfárat, odpoledne firma na sebe podala návrh na insolvenci.
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
Náročný den pro OKD. Ráno horníci nechtěli vyfárat, odpoledne firma na sebe podala návrh na insolvenci.
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
Náročný den pro OKD. Ráno horníci nechtěli vyfárat, odpoledne firma na sebe podala návrh na insolvenci.
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
Důl Paskov u Staříče na Frýdecko-Místecku (2. května 2016)
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
Zaměstnanci OKD vycházejí po ranní směně z budovy dolu Paskov u Staříče na Frýdecko-Místecku. (2. května 2016)
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
Od těžní klece k samotnému pracovišti to může být i několik kilometrů. Dopravu horníků zajišťují motorové vláčky.
Autor: Jiří Benák, iDNES.cz
Ovládání samotné těžby i následné dopravy černého uhlí na povrch je automatizované.
Autor: Jiří Benák, iDNES.cz
Těžba na Darkově je prováděna z porubů vybavených mechanizovanou posuvnou výztuží a dobývacími kombajny.
Autor: Jiří Benák, iDNES.cz
Dobývací kombajn těží v hloubce asi jednoho kilometru pod povrchem. Kvůli chlazení i omezení prašnosti stříká z jeho trysek voda.
Autor: Jiří Benák, iDNES.cz
Automatizovaný dobývací komplex s kombajnem je dlouhý asi sto metrů.
Autor: Jiří Benák, iDNES.cz
Kolejovou dopravu v dolech OKD částečně nahrazuje závěsná drážka. Přeprava materiálu i lidí po ní je efektivnější a údržba i budování jsou jednodušší.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Důlní chodby připomínají labyrint ulic ve městě. Každý rok se jich ve čtyřech dolech OKD vyrazí zhruba 60 kilometrů. U stropu je dráha závěsné drážky a potrubí, kterým proudí voda, vzduch, případně další média.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek.
Autor: František Vlček, MAFRA