Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Penta chce koupit a zbourat novou halu na Florenci. Chystá megacentrum

  18:35aktualizováno  18:35
Investiční skupina Penta chce koupit a zbourat teprve sedm let starou odbavovací halu autobusového nádraží na pražské Florenci. Jedná se o část projektu Penty na stavbu obchodního a kancelářského centra u Masarykova nádraží s osmi budovami za 6,5 miliardy korun. Firma ČSAD Praha holding, která halu na Florenci vlastní, ale tvrdí, že s ní Penta o ničem nejedná.

Noční „letecký“ vizuál. Pro orientaci: V pravém dolním rohu je ústí ulice V Celnici. Diagonálně protíná pohled severojižní magistrála (Wilsonova ulice) směrem k hlavnímu nádraží v pravém horním rohu. | foto: Penta Investment

Na návrzích podoby centra představených Pentou v květnu již nynější budova haly na Florenci není. Mluvčí Penty Ivo Mravinac nyní E15.cz potvrdil, že skupina chce postavit o kus dál nový terminál pro cestující. Stávající odbavovací hala, postavená za 70 milionů korun, byla přitom otevřena teprve v roce 2009.

Pro první etapu stavby centra již Penta vykoupila pozemky od Českých drah za 235 milionů korun. Část plochy, kterou chce skupina zastavět, ale patří právě ČSAD Praha holding. Na to už při první veřejné prezentaci záměru Penty letos v květnu iDNES.cz upozornil. Od té doby se nic nezměnilo.

Penta uvedla, že s firmou jedná, šéf ČSAD Praha holding Pavel Vráblík to však popřel. Dříve sice podle něj ČSAD nabídku od Penty dostala, ale v současnosti skupina není s ČSAD v kontaktu.

Projekt s ambicemi

„Nechápu, jak někdo může namalovat projekt na cizím. Žádná jednání neprobíhají,“ řekl Vráblík serveru. Spolumajitel Penty Marek Dospiva však už dříve prohlásil, že pokud se pozemek patřící ČSAD nepodaří skupině získat, bude sice o budovu méně, ale celý projekt to neovlivní.

V centru u Masarykova nádraží, připravovaném podle návrhu studia letos zesnulé slavné britské architektky Zahy Hadidové, má vzniknout na 100 000 čtverečních metrů kancelářských ploch, obchodů a dalších prostor. Penta v květnu oznámila, že první fáze by se mohla začít stavět do dvou let.

Autor:



Nejčtenější

Železnici hrozí chaos. Vláda zaskočila dopravce jízdným zdarma

(ilustrační snímek)

Plán vlády Andreje Babiše s bezplatným nebo téměř bezplatným jízdným na železnici pro studenty a seniory zaskočil...

Rasistické! Zákazníkům H&M vadí „opice v džungli“ na mikině tmavého chlapce

Rasistická reklama společnosti H&M.

Společnost H&M se omluvila za obrázek, kde má na sobě dítě tmavé pleti mikinu s nápisem „Nejvíc cool opice v džungli“....



Destabilizoval chod agentury a končí. Ministr odvolal šéfa CzechInvestu

Šéf CzechInvestu Karel Kučera

Ministr průmyslu Tomáš Hüner odvolal generálního ředitele vládní agentury na podporu podnikání CzechInvest Karla...

PŘEHLEDNĚ: Bankovní účty pod kontrolou. Startuje revoluce v bankovnictví

internetové bankovnictví, platba, internet, účet, banka, počítač, peníze

Bankovní trh se o víkendu výrazně promění. V sobotu totiž začíná platit nový zákon o platebním styku, který finančním...

Vlaky zdarma na Slovensku: jsou přecpané, penzisté si připlácejí 1. třídu

Vlaky slovenské železniční společnosti ZSSK

Slovensko zavedlo bezplatné jízdné pro žáky, studenty a seniory už v roce 2014. A doteď toto rozhodnutí budí emoce....

Další z rubriky

Česko má desítky problémových projektů, které Unie nezaplatí

Termální lázně v Chrastavě

Česko má za období 2007 až 2013 nárok na 697 miliard korun z Bruselu. Zároveň za toto období do unijního rozpočtu...

Posed za tři sta tisíc? Nehospodárné, kritizuje kontrolní úřad dotace

Ilustrační snímek

Dotace na podporu lesnictví v letech 2011 až 2016 byly nehospodárné, jejich pravidla nenutila příjemce dosáhnout...

Česko není zemí montoven, říká ministr průmyslu Hüner

Ministr průmyslu a obchodu Tomáš Hüner

Verdikt, zda se pustit do výstavby jaderných bloků, bude jedním z nejobtížnějších, které českou vládu v tomto volebním...

Najdete na iDNES.cz