Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Penta opět posílila ve zdravotnictví, koupila polskou síť laboratoří

  10:00aktualizováno  10:00
Česko-slovenská investiční skupina Penta získala devadesátiprocentní podíl v polské firmě DD Lab, která vlastní síť deseti zdravotnických laboratoří ve Varšavě, Lodži či Krakově. Po Slovensku se tak Polsko stalo druhou zemí, kam se Penta za laboratořemi vypravila.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Profimedia.cz

Tento byznys zastřešuje její investiční rameno Alpha Medical Ventures. Cena za šestý největší laboratorní řetězec v Polsku nebyla zveřejněna. Jeho roční příjmy se pohybují kolem sta milionů korun.

"DD Lab nám otevřel polský trh, kde plánujeme stát se třetím největším hráčem mezi soukromými laboratorními řetězci," uvedl k akvizici Peter Lednický, výkonný ředitel Alpha Medical. Na Slovensku už je firma, kterou vede, v oboru největší a ročně utrží přes půl miliardy korun.

Ve zdravotnictví je Penta čilá i v Česku. Vlastní lékárenský řetězec Česká lékárna, který podniká pod značkou Dr. Max a buduje síť soukromých lékařských praxí pod logem Mediclinic. Jeho řízení nedávno převzal šéf Jáchymovských lázní, které skupina také ovládá, Eduard Bláha. Mezi hlavní postavy a majitele Penty patří Marek Dospiva a Jaroslav Haščák.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

IKEA (Ilustrační snímek).
Konec luštění návodů. IKEA kupuje firmu na hodinové manžele TaskRabbit

Švédský nábytkářský řetězec IKEA se dohodl na koupi společnosti TaskRabbit, která zprostředkovává pracovníky pro drobné domácí práce, například montáž nábytku,...  celý článek

Studie Škoda Vision E se na autosalonu ve Frankfurtu představí v upravené...
Škoda bude vyrábět baterie pro elektroauta. Pojede na ně i Vision E

Důležitou zakázku získala automobilka Škoda od svého vlastníka německého automobilového koncernu Volkswagen. V Mladé Boleslavi bude vyrábět baterie potřebné...  celý článek

Distribuční centrum pro e-shop Lidlu v Plzni.
E-shop Lidlu navštívilo 700 tisíc lidí, nejvíce kupovali oblečení a nářadí

E-shop Lidlu navštívilo první týden fungování 700 tisíc lidí. Kolik lidí koupilo zboží, ale firma neuvedla. Největší poptávka je po oblečení. Po Lidlu a Tesku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.