Penta a ČD plánují postavit domy přímo nad kolejištěm u hlavního nádraží

  9:29aktualizováno  9:29
Blok domů za několik miliard korun nad kolejištěm u hlavního nádraží v Praze chtějí postavit státem vlastněný dopravce České dráhy, investiční skupina Penta a projekční firma Sudop. Společný podnik ČD, Penty a Sudopu počítá se zastřešením kolejí mezi ulicemi Španělská, Legerova a Vinohradská u jižního konce nádraží. Na této ploše by poté vyrostly několikapatrové domy.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Slow TV

„Máme v plánu stavět domy nebo administrativní budovy. Mají to být čtyř- až pětipatrové stavby, které nebudou bránit ve výhledu na Pražský hrad,“ řekl E15 generální ředitel Českých drah Miroslav Kupec. 

Obchody a kanceláře za 10 miliard, plánuje Penta

„Jedná se o vizi, na které začínáme pracovat. Územní plán to umožňuje. I když se bude jednat o technologicky náročný úkol, dnešní doba novým stavebním projektů navzdory komplikované legislativě přeje. V současnosti máme předběžnou studii, abychom mohli uvažovat o technologickém provedení,“ řekl iDNES.cz mluvčí Penty Ivo Mravinac.

Investice do tohoto projektu budou podle něj v řádu jednotek miliard korun. Společný podnik firem by stavbu financoval částečně z vlastních zdrojů a částečně bankovním úvěrem.

„Velikost dané plochy dovolí výstavbu menšího bloku domů, územní plán tam umožňuje stavět,“ sdělil deníku ředitel Penty pro komerční výstavbu Pavel Streblov. ČD podle Kupce pozemky pro stavbu budov prodají, až se podaří získat stavební povolení. Dosáhnou tak podle něj výrazně vyšší ceny.

ČD, Penta a Sudop spolupracují také na stavbě komplexu budov u Masarykova nádraží v centru Prahy. Vzniknout tam podle plánů mají kanceláře, obchody, restaurace, hotel či park. I u tohoto projektu se pravděpodobně budou náklady pohybovat v miliardách korun.

Autoři: ,


Nejčtenější

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...



Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Mileniálové všech zemí, spojte se. Mladá generace se odvrací od kapitalismu

Socha Karla Marxe v německém Trieru

Popularita kapitalismu mezi mladými Američany klesá. Přibližně polovina z nich by raději žila v socialistické zemi,...

Další z rubriky

OBRAZEM: Delfín, Tesla Colours i T3. NTM ukazuje sto let českého průmyslu

Výstava Made in Czechoslovakia byla zahájena v Praze 18. 10. 2018. Na...

Od čtvrtka se v Národním technickém muzeu můžete podívat na exponáty výstavy Made in Czechoslovakia aneb průmysl, který...

Nekonečný boj s plasty. Igelitky zdarma zmizely, zůstaly stovky milionů sáčků

Ilustrační snímek

Zatímco igelitkám už vyhlásili obchodníci i státy boj, mikrotenové sáčky zatím přežívají. Jejich postupné nahrazování...

Nábytkářské řetězce hledají způsob, jak zvýšit zisky. IKEA stále vládne

Interiér prodejny IKEA na Václavském náměstí v Praze.

Na českém nábytkářském trhu se přetahuje o zákazníky šest velkých hráčů. Otevírají nové prodejny, a­ pokud to jde,...



Najdete na iDNES.cz