„To je na téměř vyčerpaném trhu velmi dobrý výsledek,“ dodal Prouza.
Řada firem totiž zapojila penzijní připojištění do motivačních programů a tak vzrostl počet těch, kterým na penzijní připojištění přispívá zaměstnavatel. Přetrvaly ale i dva největší problémy penzijního připojištění – stárnoucí klientela a velmi nízký příspěvek.
Penzijním fondům se stále příliš nedaří přilákat mladé klienty. „Největší skupinou klientů s podílem 30 % jsou lidé ve věku 50 až 59 let a vzhledem ke stárnutí klientely nejrychleji v uplynulém čtvrtletí rostl podíl klientů nad 60 let,“ připomíná Tomáš Prouza. Klienti nad 60 let tvoří přes pětinu z celkového počtu.
Nejvíc lidí, necelá třetina, spoří 500 korun měsíčně. „Druhou největší skupinu ovšem tvoří klienti, kteří si spoří méně než 200 korun měsíčně, což na vybudování dostatečného příjmu v důchodu rozhodně nepostačuje,“ zdůraznil Prouza.
Kam hlavně investují penzijní fondy:
- dluhopisy (71 %)
- pokladniční poukázky (10 %)
- peníze na účtech (8 %)
- akcie a podílové listy (6 %)