Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pepsi převezme za 7,8 miliardy dolarů své dvě největší stáčírny

  15:37aktualizováno  16:12
Druhý největší výrobce limonád, americká společnost PepsiCo, převezme za zhruba 7,8 miliardy dolarů (asi 140,3 miliardy korun) své dvě největší stáčírny Pepsi Bottling Group a PepsiAmericas. O převzetí se firma pokoušela už v dubnu, nabídka však byla nízká.

Ilustrační foto | foto: Profimedia.cz

Za jednu akcii Pepsi Bottling nyní firma nabízí 36,50 dolaru, v dubnu to bylo 29,50 dolaru. Pepsi přehodnotila také částku, kterou je ochotna zaplatit za akcii stáčírny PepsiAmericas. Zvýšila ji z 23,27 dolaru na 28,50 dolaru. Celková hodnota nabídky tak vzrostla o 1,8 miliardy dolarů. Firma o tom informuje ve své tiskové zprávě.

I přesto, že současný systém funguje více než deset let bez problémů, generální ředitelka společnosti PepsiCo Indra Nooyi říká, že je potřeba vytvořit výkonnější, flexibilnější a konkurenceschopnější podnik.

"Plně integrovaný podnik s nápoji nám umožní přinést nové produkty i obaly mnohem rychleji na trh, zefektivní naši výrobu i distribuci a bude rychleji reagovat na změny na trhu," řekla Nooyi.

Podle generálního ředitele PepsiAmericas Roberta C. Pohlada vznikne spojením tří firem ve svém oboru nepřekonatelný podnik. Převzetí je navíc dobrou příležitostí pro akcionáře. To vyzdvihuje také šéf Pepsi Bottling Eric Foss. Kromě toho si pochvaluje také dobrou příležitost pro stávající pracovníky Pepsi Bottling.

Akcie všech tří podniků ještě před začátkem obchodování na burze v New Yorku prudce zpevnily. Zatímco akcie Pepsi Bottling si připsaly zhruba sedm procent na 35,98 dolaru, akcie PepsiAmericas vzrostly o 7,5 procenta na 28,10 dolaru. Akcie samotné PepsiCo posílily o 2,7 procenta na 57,75 dolaru. 

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

To není pečené kuře, to je dort potažený marcipánem.
Koblihy, pečené kuře i zapomenuté klíče. Pražský startup sází na pohodlnost

Startup DoDo letos začal spolupracovat s fastfoodovým řetězcem KFC a povedlo se jim to, co nikomu předtím – rozvážet jídlo i s přípravou do 30 minut od...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Osobní údaje za mušku zlatou. Firma přetavuje nákupní body na informace

Kvůli přísnější ochraně osobních údajů je pro obchodníky čím dál těžší získávat informace o svých zákaznících. Společnost Rondo přišla na to, jak to dělat...  celý článek

Penny Market Lehovec. Řetězec zmodernizuje stovky svých obchodů.
Zákaz prodeje o svátcích porušilo 28. září jen několik obchodů

Zákaz prodeje o svátcích porušily ve čtvrtek 28. září tři ze 115 obchodů zkontrolovaných Českou obchodní inspekcí (ČOI). I při předchozích prověrkách většina...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.