Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Coca-Cola dala lahvím jména, Pepsi zaplaví svět plechovkami se smajlíky

  15:13aktualizováno  15:13
Po Coca-Cole přichází i její hlavní konkurent s masivní kampaní, která stojí na variacích etiket. Ve sto zemích světa se na obalech plechovek Pepsi objeví desítky smajlíků. Kampaň se podobá projektu Coca-Coly, která na sebe před lety upozornila etiketami s křestními jmény.

Své plechovky pojmenované PepsiMojis vypustí Pepsi Cola na zhruba sto světových trhů letos v létě. Kampaň již loni „testovala“ v Rusku, Thajsku a Kanadě.

„Emitikony jsou jazykem dneška, ale nikdo je zatím nepoužíval tak, jako letos Pepsi,“ představil kampaň v New Yorku šéf značky Indra Nooyi. Smajlíků se na obalech objeví asi sedmdesát.

V principu Pepsi Cola nepřichází s ničím novým. Personalizované a variabilní obaly jako součást budování image firem se už objevily několikrát. Nejslavnějším příkladem je Coca-Cola, která v úspěšně kampani s názvem „Share a Coke“ odstartované v roce 2011 ozvláštnila obaly svých nápojů stovkami křestních jmen. Také smajlíky se už v reklamách používaly, ne však v takovém rozsahu.

Kultovní reklama na Coca-Colu Hilltop

Čtěte o slavném spotu Coca-Coly, kde vznikl slogan „It’s the real thing“.

„Měnění etiket je poměrně běžný koncept, ve světě se objevil mnohokrát. V České republice s myšlenkou personalizovat etikety přišlo například pivo Pardál. Jde spíš o to, zda nápad reklamní agentura dokáže nějak nově využít,“ říká Martin Charvát z agentury Konektor. Podle něj je realizace technologicky náročná a drahá.

Podobné reklamy nemají za cíl upozornit na nový produkt, ale hravou formou budovat vztah se zákazníkem.

Kampaň Pepsi Coly cílí na mladé, nechybí tedy digitální verze. Právě pro mladší generace je navíc komunikace s pomocí smajlíků typická, ať už na internetu nebo ve zprávách SMS.

Na některých trzích se objeví v kampani i unikátní emotikony, například pro thajský tradiční kostým. Pro svou odnož kampaně s fotbalovými smajlíky získala Pepsi hráče Realu Madrid Jamese Rodrígueze a hráče Manchesteru United Davida de Gea.

Podle Charváta se Pepsi jako dvojka na trhu dlouhodobě vymezuje vůči dominantní Coca-Cole.

„Pepsi už několik desetiletí reaguje a vymezuje se vůči Coca-Cole. Zajímavé je, že tuto roli neopustila ani ve chvíli, kdy Coca-Colu v prodejích přeskočila a stala se světovou jedničkou,“ dodal kreativní ředitel.

Autor:



Nejčtenější

Železnici hrozí chaos. Vláda zaskočila dopravce jízdným zdarma

(ilustrační snímek)

Plán vlády Andreje Babiše s bezplatným nebo téměř bezplatným jízdným na železnici pro studenty a seniory zaskočil...

Destabilizoval chod agentury a končí. Ministr odvolal šéfa CzechInvestu

Šéf CzechInvestu Karel Kučera

Ministr průmyslu Tomáš Hüner odvolal generálního ředitele vládní agentury na podporu podnikání CzechInvest Karla...



Diesely nikdo nechce. V britských automobilkách hrozí masivní propouštění

(Ilustrační snímek)

Pracovníci automobilového průmyslu ve Velké Británii mají důvod k obavám. Snaha o ukončení provozu dieselových vozidel...

PŘEHLEDNĚ: Bankovní účty pod kontrolou. Startuje revoluce v bankovnictví

internetové bankovnictví, platba, internet, účet, banka, počítač, peníze

Bankovní trh se o víkendu výrazně promění. V sobotu totiž začíná platit nový zákon o platebním styku, který finančním...

Vlaky zdarma na Slovensku: jsou přecpané, penzisté si připlácejí 1. třídu

Vlaky slovenské železniční společnosti ZSSK

Slovensko zavedlo bezplatné jízdné pro žáky, studenty a seniory už v roce 2014. A doteď toto rozhodnutí budí emoce....

Další z rubriky

Ikea otevře v létě nový obchod v Praze na Václavském náměstí

Ilustrační foto

Na jednom z domů na Václavském náměstí v Praze se v létě rozsvítí žlutomodré logo nábytkáře Ikea. Netypicky v centru...

Ikea otevře v Praze nový obchod. Zákazníci v něm nezabloudí, bude malý

Marek Feltl, šéf švédského nábytkářského řetězce IKEA pro Česko, Slovensko a...

Pro další obří dům Ikea není v Česku místo. Nábytkářská firma přesto letos otevře v Praze novou prodejnu. Bude menší a...

Šéf Applu si za rok vydělal 100 milionů dolarů, má se lépe chránit

Šéf technologického gigantu Apple Tim Cook na tiskové konferenci v New Yorku...

Generální ředitel americké technologické společnosti Apple Tim Cook si za uplynulý finanční rok vydělal zhruba 102...

Najdete na iDNES.cz