Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Coca-Cola dala lahvím jména, Pepsi zaplaví svět plechovkami se smajlíky

  15:13aktualizováno  15:13
Po Coca-Cole přichází i její hlavní konkurent s masivní kampaní, která stojí na variacích etiket. Ve sto zemích světa se na obalech plechovek Pepsi objeví desítky smajlíků. Kampaň se podobá projektu Coca-Coly, která na sebe před lety upozornila etiketami s křestními jmény.

Své plechovky pojmenované PepsiMojis vypustí Pepsi Cola na zhruba sto světových trhů letos v létě. Kampaň již loni „testovala“ v Rusku, Thajsku a Kanadě.

„Emitikony jsou jazykem dneška, ale nikdo je zatím nepoužíval tak, jako letos Pepsi,“ představil kampaň v New Yorku šéf značky Indra Nooyi. Smajlíků se na obalech objeví asi sedmdesát.

V principu Pepsi Cola nepřichází s ničím novým. Personalizované a variabilní obaly jako součást budování image firem se už objevily několikrát. Nejslavnějším příkladem je Coca-Cola, která v úspěšně kampani s názvem „Share a Coke“ odstartované v roce 2011 ozvláštnila obaly svých nápojů stovkami křestních jmen. Také smajlíky se už v reklamách používaly, ne však v takovém rozsahu.

Kultovní reklama na Coca-Colu Hilltop

Čtěte o slavném spotu Coca-Coly, kde vznikl slogan „It’s the real thing“.

„Měnění etiket je poměrně běžný koncept, ve světě se objevil mnohokrát. V České republice s myšlenkou personalizovat etikety přišlo například pivo Pardál. Jde spíš o to, zda nápad reklamní agentura dokáže nějak nově využít,“ říká Martin Charvát z agentury Konektor. Podle něj je realizace technologicky náročná a drahá.

Podobné reklamy nemají za cíl upozornit na nový produkt, ale hravou formou budovat vztah se zákazníkem.

Kampaň Pepsi Coly cílí na mladé, nechybí tedy digitální verze. Právě pro mladší generace je navíc komunikace s pomocí smajlíků typická, ať už na internetu nebo ve zprávách SMS.

Na některých trzích se objeví v kampani i unikátní emotikony, například pro thajský tradiční kostým. Pro svou odnož kampaně s fotbalovými smajlíky získala Pepsi hráče Realu Madrid Jamese Rodrígueze a hráče Manchesteru United Davida de Gea.

Podle Charváta se Pepsi jako dvojka na trhu dlouhodobě vymezuje vůči dominantní Coca-Cole.

„Pepsi už několik desetiletí reaguje a vymezuje se vůči Coca-Cole. Zajímavé je, že tuto roli neopustila ani ve chvíli, kdy Coca-Colu v prodejích přeskočila a stala se světovou jedničkou,“ dodal kreativní ředitel.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Studie Škoda Vision E se na autosalonu ve Frankfurtu představí v upravené...
Škoda bude vyrábět baterie pro elektroauta. Pojede na ně i Vision E

Důležitou zakázku získala automobilka Škoda od svého vlastníka německého automobilového koncernu Volkswagen. V Mladé Boleslavi bude vyrábět baterie potřebné...  celý článek

Penny Market Lehovec. Řetězec zmodernizuje stovky svých obchodů.
Zákaz prodeje o svátcích porušilo 28. září jen několik obchodů

Zákaz prodeje o svátcích porušily ve čtvrtek 28. září tři ze 115 obchodů zkontrolovaných Českou obchodní inspekcí (ČOI). I při předchozích prověrkách většina...  celý článek

Ředitel Hamé Martin Štrupl
Stát nemá co mluvit do marží a dvojí kvality, říká šéf Hamé

Výši přirážek a problém dvojí kvality má vyřešit trh a ne vláda, říká v rozhovoru pro iDNES.cz ředitel potravinářské firmy Hamé Martin Štrupl. Hlavním...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.