Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Coca-Cola dala lahvím jména, Pepsi zaplaví svět plechovkami se smajlíky

  15:13aktualizováno  15:13
Po Coca-Cole přichází i její hlavní konkurent s masivní kampaní, která stojí na variacích etiket. Ve sto zemích světa se na obalech plechovek Pepsi objeví desítky smajlíků. Kampaň se podobá projektu Coca-Coly, která na sebe před lety upozornila etiketami s křestními jmény.

Své plechovky pojmenované PepsiMojis vypustí Pepsi Cola na zhruba sto světových trhů letos v létě. Kampaň již loni „testovala“ v Rusku, Thajsku a Kanadě.

„Emitikony jsou jazykem dneška, ale nikdo je zatím nepoužíval tak, jako letos Pepsi,“ představil kampaň v New Yorku šéf značky Indra Nooyi. Smajlíků se na obalech objeví asi sedmdesát.

V principu Pepsi Cola nepřichází s ničím novým. Personalizované a variabilní obaly jako součást budování image firem se už objevily několikrát. Nejslavnějším příkladem je Coca-Cola, která v úspěšně kampani s názvem „Share a Coke“ odstartované v roce 2011 ozvláštnila obaly svých nápojů stovkami křestních jmen. Také smajlíky se už v reklamách používaly, ne však v takovém rozsahu.

Kultovní reklama na Coca-Colu Hilltop

Čtěte o slavném spotu Coca-Coly, kde vznikl slogan „It’s the real thing“.

„Měnění etiket je poměrně běžný koncept, ve světě se objevil mnohokrát. V České republice s myšlenkou personalizovat etikety přišlo například pivo Pardál. Jde spíš o to, zda nápad reklamní agentura dokáže nějak nově využít,“ říká Martin Charvát z agentury Konektor. Podle něj je realizace technologicky náročná a drahá.

Podobné reklamy nemají za cíl upozornit na nový produkt, ale hravou formou budovat vztah se zákazníkem.

Kampaň Pepsi Coly cílí na mladé, nechybí tedy digitální verze. Právě pro mladší generace je navíc komunikace s pomocí smajlíků typická, ať už na internetu nebo ve zprávách SMS.

Na některých trzích se objeví v kampani i unikátní emotikony, například pro thajský tradiční kostým. Pro svou odnož kampaně s fotbalovými smajlíky získala Pepsi hráče Realu Madrid Jamese Rodrígueze a hráče Manchesteru United Davida de Gea.

Podle Charváta se Pepsi jako dvojka na trhu dlouhodobě vymezuje vůči dominantní Coca-Cole.

„Pepsi už několik desetiletí reaguje a vymezuje se vůči Coca-Cole. Zajímavé je, že tuto roli neopustila ani ve chvíli, kdy Coca-Colu v prodejích přeskočila a stala se světovou jedničkou,“ dodal kreativní ředitel.

Autor:



Nejčtenější

Nový ford i milion. Stát vybral šťastlivce, kteří sbírali účtenky

Účtenkovka při svém startu uživatele zarazila šíří požadovaných povolení.

Ve středu proběhlo vůbec první slosování státní účtenkové loterie. Kolem sedmé hodiny večerní, kdy měly být na adrese...

Zlatá neděle bude se staženými výlohami. Obchody teď posilují výprodeje

Vlna povánočních slev 28.prosince v Plzni

Blíží se Černý pátek a s ním největší výprodejová akce roku. Z marketingového a obchodního hlediska je pro prodejce...



Gigantická zakázka na letadla: klient si u Airbusu objednal 430 letadel

letadlo Airbus A320neo

Pouštní Dubaj se na několik dní proměnila v obří tržiště letadel. V jednom určitě nezklame. Jak se už stalo zvykem,...

Česko se stává tygrem střední Evropy. Ekonomika mohutně roste

Řezač plamenem

Česká ekonomika i v prázdninovém vlažnějším módu mohutně rostla. Od července do září, meziročně zvýšila výkon o pět...

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Další z rubriky

Práce ve skladu Mall.cz začíná řízeným chaosem. Balík se zrodí za 30 minut

Také Mall trápí nedostatek lidí. Chybí řidiči, řidiči vysokozdvižných vozíků,...

Na začátku je chaos, na konci zalepení krabic a předání balíků dopravcům. Mezitím kilometry spletitých cest po pásech...

Víc práce o víkendu nechceme, hrozí stávkou odbory ve Škodě

Výroba nové Škody Yeti v Kvasinách

Odbory ve Škodě Auto rozvířily emoce hned na začátku kolektivního jednání o pracovních podmínkách v příštím roce....

Razie ve Volkswagenu zkoumala, zda si šéf odborů žil nad poměry

Bernd Osterloh, šéf odborů Volkswagenu

Německá prokuratura a daňový úřad prohledaly kanceláře některých vysokých představitelů automobilky Volkswagen. Důvodem...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.