Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Z vedení VW odchází vůdce rodinného klanu Piëch, prohrál mocenský boj

  18:49aktualizováno  18:49
Předseda dozorčí rady německé automobilky Volkswagen Ferdinand Piëch s okamžitou platností odstoupil z funkce, z rady odchází i jeho manželka Ursula. Piëch tak podle agentury DPA prohrál mocenský boj, který se v největší evropské automobilce v posledních dnech odehrával.

Zástupce akcionářů Volkswagnu Ferdinand Piëch (vlevo) s šéf automobilky Martin Winterkorn na snímku z května 2014. | foto: Profimedia.cz

Vedení Volkswagenu se ocitlo v krizi, když Piëch v nedávném rozhovoru s časopisem Der Spiegel naznačil ztrátu důvěry v generálního ředitele Martina Winterkorna.

Řídící výbor dozorčí rady minulý týden Winterkornovi vyjádřil podporu a slíbil, že mu navrhne prodloužit kontrakt. Piëch však podle zpráv německých médií tento týden pokračoval ve snaze o Winterkornovo sesazení. Der Spiegel v pátek informoval, že podle řady členů dozorčí rady působí tato snaha firmě velké škody a Piëch je už ve funkci předsedy neúnosný.

„Členové řídícího výboru dospěli k jednomyslnému závěru, že vzhledem k vývoji v uplynulých týdnech přestala existovat vzájemná důvěra nutná pro úspěšnou spolupráci,“ uvedl výbor, mezi jehož členy až dosud patřil i Piëch.

Podle některých médií považoval Piëch za vhodnou náhradu za Winterkorna šéfa divize Porsche Matthiase Müllera nebo šéfa divize Škoda Auto Winfrieda Vahlanda. Samotný Piëch nicméně ve čtvrtečním rozhovoru s listem Bild snahu o Winterkornovo odvolání popřel.

Osmasedmdesátiletý Piëch je vnukem zakladatele značek Porsche a Volkswagen Ferdinanda Porscheho a v současnosti je patriarchou rodinného klanu, který ve Volkswagenu ovládá 50,7 procenta hlasovacích práv. Ve vedení podniku strávil téměř 22 let, z toho osm let jako generální ředitel. Winterkorn je šéfem Volkswagenu od ledna 2007, současný kontrakt mu vyprší na konci příštího roku.

Volkswagen je největší automobilkou v Evropě a nejpozději do roku 2018 se hodlá stát největším výrobcem aut na světě. Loni firma zvýšila prodej o 4,2 procenta na 10,14 milionu aut, a poprvé tak překonala desetimilionovou hranici. Jedničkou na světovém trhu zůstal japonský rival Toyota Motor, jemuž odbyt loni vzrostl o tři procenta na 10,23 milionu vozidel.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vodní elektrárna
Liglass Trading zatím nechce zaplatit dohodnutých 807 milionů korun

Liglass Trading CZ zatím nechce zaplatit dohodnutých 37 milionů dolarů (v přepočtu asi 807 milionů korun). Kyrgyzská strana podle firmy zatajila problémy s...  celý článek

Jídlům vždy nelze upřít nejen dobrou chuť, ale i vysokou estetickou úroveň.
Šéfkuchař nechce být v průvodci Michelin, odmítl získané hvězdičky

Prestižní kulinářská cena v podobě hvězdiček v průvodci Michelin je snem každé dobré restaurace. Existují však i výjimky. Šéfkuchař jedné z oceněných...  celý článek

Ilustrační snímek
Místo malého šálku velký kelímek. Italové se učí pít kávu od Američanů

Když se v Itálii řekne káva, znamená to rychle natočené espresso bez nějakých obřadních „rituálů“. Mladé Italy ale začínají lákat nově otevírané kavárny v...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.