Novou cenovou politiku spustila česká značka, kterou vlastní investor Michal Mička, ode dneška, a to na e-shopu i v 21 kamenných prodejnách.
Při nákupu zákazník prozradí svou náladu. Na internetu prostým zakliknutím jedné ze tří možností, v kamenném obchodě se svěří obsluze na pokladně. Podle toho pak za zboží zaplatí.
Pokud svou budoucnost vidí nejistě a „neví, co bude“, vyjde ho bílá halenka na 1 495 korun. Pokud se cítí skvěle, zaplatí 2 392 korun. A když chce podpořit značku, vytáhne z kapsy 3 289 korun. V prvních dvou případech prý dostane slevu z původní ceny, a to ve výši padesát, resp. dvacet procent.
„Vyšší dobrovolná cena znamená podporu pro značku Pietro Filipi. Přiznáváme, že je špatná doba a dáváme zákazníkovi možnost nás podržet. Variabilní ceny platí na celý sortiment bez výjimek,“ řekl iDNES.cz Michal Mička. Nejvyšší cena je nastavena na 110 procentech té původní.
Pandemie koronaviru tvrdě zasáhla módní trh. Pietro Filipi letos očekává o čtvrtinu nižší tržby než loni, tedy zhruba 200 milionů korun. V době největších restrikcí na jaře spadl obrat firmy až o 60 procent, e-shop výpadek zdaleka nedokázal kompenzovat. „Pietro Filipi lidé vnímají jako formální a elegantní módu, takže poptávka nyní není tak vysoká,“ řekl iDNES.cz v červenci.
Do portfolia investora patří také český výrobce kožené módy Kara. Daří se mu lépe, protože u tohoto sortimentu zafungovala odložená spotřeba.
Česká značka Pietro Filipi minulý měsíc oznámila, že končí se slevovými akcemi, lidé totiž čekali, až zboží zlevní. Novým modelem nakupování se oklikou ke slevám vrací, byť v dost odlišném střihu.
Firma se od klasických slev distancuje. Tvrdí, že domnělou slevou je zákazník motivován nakupovat v situaci, kdy vlastně nakupovat nechce a je manipulován, aby si myslel, že udělal výhodný obchod a ušetřil peníze.
„Chceme být chytrou značkou, která oslovuje chytré lidi. Zároveň ale chápeme a respektujeme, že situace není optimální a dává nám smysl přiznat, že je špatná doba. Proto chceme vyjít vstříc lidem, kteří cítí strach a nejistotu a dáváme jim možnost vybrat si, kolik za produkt zaplatí,“ doplnil Mička.