Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Piloti ČSA si stěžují premiéru Fischerovi, chtějí schůzku

  17:10aktualizováno  18:49
Piloti Českých aerolinií hledají krátce před privatizací oporu u premiéra Jana Fischera. Vadí jim rozprodávání majetku, propouštění a rušení linek, ale také zamýšlený prodej společnosti. Po dnešním odstoupení Air France z privatizace zbyl v soutěži jediný zájemce.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto:  Michal Sváček, MAFRA

Pilotům vadí, že ČSA v posledních třech letech v rámci restrukturalizace rozprodávaly majetek. Svého zaměstnavatele podezírají, že se majetku zbavoval proto, aby měl kladný hospodářský výsledek.

"Pro příklad zmíním netransparentní prodej nového cargo terminálu na letišti v Praze nebo prodej dceřiné společnosti catering," vyjmenovává prezident asociace pilotů Filip Gaspar. O tom se rozhodlo už v roce 2006. - více čtěte ČSA se zbaví cargo terminálu a cateringu

Loni aerolinky prodaly nemovitosti a pozemky, včetně výcvikového střediska posádek a personálu ČSA, hangáru nebo ubytovny pro zaměstnance ČSA. Těmito kroky si účetně přišly na dvě miliardy korun, což jim pomohlo zůstat v zisku. Mezi transakce patří také výměna pozemků s další státní firmou - ruzyňským letištěm.

"V rámci takzvaného ozdravení a optimalizace firmy byla prodána a zpětně naleasována většina letadel, která firma už vlastnila," připomíná zástupce pilotů.

Piloti: Po desetiletích se staneme regionálním dopravcem

Na začátku léta souhlasila většina zaměstnanců ČSA se snížením mezd kvůli ekonomické krizi. Přesto chtějí nyní aerolinky propouštět. Odejít by měla až čtvrtina všech zaměstnanců. Nejvíce výpovědí plánuje společnost rozdat pilotům a obsluze letadel. Celkem by mělo odejít až 860 lidí. - čtěte Nejohroženější profese v ČSA jsou piloti a letušky

Prezident ČSA Radomír Lašák už dříve označil redukci i prodej majetku za nezbytnou daň. "Navzdory emocím, které nepopulární optimalizační kroky vyvolají, k nim musíme přistoupit. Na trhu nezůstanou ty společnosti, které jsou nejkrásnější, největší a nejsilnější, ale ty, které se umějí nejlépe a nejrychleji přizpůsobit," řekl prezident.

Také kvůli propouštění si nyní piloti postěžovali premiérovi. Navíc tvrdí, že se po zrušení linky mezi Prahou a New Yorkem letos v říjnu aerolinky stanou po desetiletích "regionálním dopravcem".

Není to poprvé, co si zaměstnanci ČSA stěžují na situaci ve firmě politikům. Dříve podobné výtky na adresu státního akciového podniku slyšel také Miroslav Kalousek, bývalý šéf resortu financí. Odpověď od něj ale nedostali.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vlak Deutsche Bahn Intercity Express ICE na trati Berlín - Mnichov (14. června...
Česká firma uspěla s dvěma projekty pro náročné německé železnice

Jedinou firmou ze střední a východní Evropy, která získala certifikaci k projektování železničních staveb v Německu, se nově stala česká společnost Sudop...  celý článek

Silničáři začali na dálnici D1 s likvidací nelegální reklamy (9. října 2017).
Od dálnic zmizely první billboardy. Odstranili i legální, tvrdí majitel

Silničáři začali odstraňovat na dálnicích první nelegální billboardy. Jako první odstranili poutače na D1 na Vysočině a ve středních Čechách. . Začali na D1 na...  celý článek

Samořiditelné Audi A7
Další bonus samořiditelných aut? Povinné ručení zlevní, míní odborníci

Pojišťovny se připravují na pokles škod a změnu pojistek. Autonomní vozy totiž méně bourají. Pokud nyní ročně způsobí škodu pět vozidel ze sta, pak v budoucnu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.