Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

PIT nabídne internet na pouličních automatech

  12:16aktualizováno  12:16
Projekt Public Internet Terminal (Veřejný internetový terminál) si klade za cíl nabídnout možnost brouzdání po síti sítí a posílání e-mailů z pouličních automatů. "Předběžné plány počítají s tím, že do roku 2002 by mohlo být po České republice rozmístěno 6000 takových veřejných terminálů," řekla mluvčí Českých radiokomunikací Dagmar Francková. České radiokomunikace vlastní podíly v Contactelu a Softlinku, které spolu s Českým Internetem projekt chystají.

"Celá akce závisí na pilotním projektu. V jeho rámci bude v lednu 2001 rozmístěno na velmi frekventovaných místech 20 automatů. Po třech měsících bude jejich provoz vyhodnocen a následně padne rozhodnutí o další existenci projektu," řekla Dagmar Francková.

Terminály budou jakousi kombinací bankomatu a telefonního přístroje. Bezplatně budou poskytovat základní informační servis o obci v níž se nachází, jízdní řády, seznam firem, atd.

Mezi placenými službami bude surfování po internetu nebo posílání e-mailů. Službu budou uživatelé hradit platebními kartami, přes mobilní telefon, případně jinou formou.

"Projekt si klade za cíl nabídnout internet skutečně každému," vysvětlila Dagmar Francková. Může se tak stát, že internetový terminál bude za dva roky na návsi každé větší vesnice.

Takovéto internetové kiosky by mohly v brzké době sloužit v každé větší obci.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Montážní linka v mladoboleslavské Škodě Auto. Ilustrační snímek
Žádné změny ve Škodě Auto nechystáme, vzkazuje Volkswagen do Čech

Německý automobilový koncern Volkswagen v tuto chvíli žádné změny u své české značky Škoda Auto nechystá, uvedl mluvčí německého koncernu. Reagoval tak na...  celý článek

Distribuční centrum pro e-shop Lidlu v Plzni.
E-shop Lidlu navštívilo 700 tisíc lidí, nejvíce kupovali oblečení a nářadí

E-shop Lidlu navštívilo první týden fungování 700 tisíc lidí. Kolik lidí koupilo zboží, ale firma neuvedla. Největší poptávka je po oblečení. Po Lidlu a Tesku...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Osobní údaje za mušku zlatou. Firma přetavuje nákupní body na informace

Kvůli přísnější ochraně osobních údajů je pro obchodníky čím dál těžší získávat informace o svých zákaznících. Společnost Rondo přišla na to, jak to dělat...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.