Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pití piva se přesouvá z obýváků do hospod

  11:15aktualizováno  11:15
Zajít na "jedno" do oblíbené hospůdky láká Čechy stále víc, než si otevřít láhev vychlazeného piva doma. Zatímco ještě před šesti lety připadalo na pivo v lahvích či plechovkách 55 procent všech prodejů, nyní je to už jen 45 procent.

Úměrně tomu naopak stoupl podíl točeného piva. Toho se loni prodalo zhruba 8,75 milionu hektolitrů.

Podle Radka Arnošt z marketingu Pražských pivovarů to souvisí hlavně se změnou životního stylu. Spotřeba piva doma je hodně zvyková a má podobu popíjení k večeři a poté večer u televize.

Lidé ale nyní tráví více času v práci a poté se chtějí bavit někde venku, k čemuž mají větší možnosti než dříve.

Druhým základním faktorem je pak růst počtu hospod i jejich kvality. V současnosti je tuzemsku kolem 33 tisíc restaurací, což je asi dvakrát víc než před deseti lety.

Také nabídka se rozšířila od klasických náleven až po restaurace s kulečníkem, bowlingem a dalšími možnostmi zábavy. Na růstu úrovně hospod a zlepšování kultury pití piva se pak podílí pivovarské společnosti budováním značkových provozoven a osvětou.

"Hospody se prostě stávají dostupnějším a příjemnějším místem trávení volného času, a to pro širší okruh lidí," soudí Arnošt.

Loni se v tuzemsku prodalo asi 16,2 milionu hektolitrů piva. Domácí pivovary přitom vyrobily 18,18 milionu hektolitrů.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Obchodní ředitel řetězce COOP Josef Plesník
Vzpomínky na JZD nám škodí, mladé družstva nelákají, říká šéf COOP

COOP letos slaví 170 let. Na velký večírek to však nevypadá. Obce nechávají obchody zavřít a mladí se do družstevničení nehrnou. Až 800 prodejen může být brzy...  celý článek

Nesprávné provedení okna, tvar ostění neumožňuje obtékání teplým vzduchem. Na
Kupujete nemovitost? Pozor na skryté vady, na reklamaci máte 5 let

Každý rok v Česku proběhne převod zhruba půl milionu bytů a rodinných domů. Technický stav nemovitosti se smluvně mezi kupujícím a prodávajícím přitom řeší jen...  celý článek

Podnikatel Jan Hradecký na snímku z roku 2013
Při rallye v Africe zemřel Jan Hradecký, zakladatel české firmy Botanicus

Podnikatel a mecenáš Jan Hradecký tragicky zemřel při rallye veteránů Classic Safari. Světu zanechal odkaz prostřednictvím své firmy na přírodní kosmetiku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.