Pivem roku 2000 je dvanáctka Budvar

  14:15aktualizováno  14:15
- Dvanáctiprocentní pivo Budvar z pivovaru Budějovický Budvar se stalo Pivem roku 2000 před dvanáctkou Radegast Premium a jedenáctkou Šerák. Výsledky ankety, při níž čtenáři odevzdali 79 826 anketních lístků, vyhlásili v pražském kabaretu U Fleků představitelé časopisu Pivní kurýr, který soutěž uspořádal. Titul byl letos poprvé udělen pro rok příští, na rozdíl od předchozích ročníků, kdy byl udělován zpětně za uplynulý rok.

V dalších kategoriích získalo titul Desítka roku 2000 stejně jako loni pivo Krušovice před desítkou Gambrinus a desítkou Starobrno.

V kategorii Naše pivko, která hodnotí oblibu piva malých pivovarů s výstavem do 200.000 hektolitrů, zvítězil již potřetí za sebou znojemský Hostan, před desítkami pivovarů Vyškov a Březnice.

Titul Tmavé pivo roku 2000 získal desetiprocentní černý Velkopopovický Kozel před jedenáctkou Havran a desítkou z pivovaru Klášter Hradiště.

Pivovarem roku se stal Pivovar Radegast, na dalších místech se umístil Budějovický Budvar a Pivovar Starobrno.

Redakce Pivního kurýra letos udělila také ceny redakce pěti osobnostem českého pivovarnictví, a to generálnímu řediteli pivovaru Krušovice Pavlu Gregoričovi, sládkovi Pivovaru U Fleků Ivanu Chramostilovi, generálnímu řediteli Pivovaru Starobrno Františku Karešovi, generálnímu řediteli Pivovaru Velké Popovice Tomáši Lejskovi a generálnímu řediteli Plzeňského Prazdroje Vladimíru Peřinovi.

Letošní soutěž o pivo roku se konala již podeváté, přičemž v prvním ročníku se jí zúčastnilo pouze 5937 čtenářů.

Autor:


Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Zmetek, označil Ťok lokomotivy, které České dráhy koupily dvakrát dráž

Ilustrační snímek

Optikou ministra dopravy Dana Ťoka jsou lokomotivy Emil Zátopek zmetkem, který je nutné vrátit výrobci. Za...



Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Další z rubriky

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Virtuální zrcadlo, kdo je nejkrásnější? Technologie mění online nákup oblečení

Rtěnku, brýle i šperky je možné si v e-shopu virtuálně vyzkoušet na vlastním...

Obchody specializující se na prodej na internetu stále usilovněji vymýšlejí, jak překonat základní nevýhodu proti...

Michelinské hvězdy zvedají obrat, ale i tlak na restauratéry a kuchaře

Zleva současní držitelé michelinské hvězdy: Radek Kašpárek, Roman Paulus a...

Michelinská hvězda je pro kuchaře nebo restauratéra něco jako Oscar pro herce. Ale není to jen pocta. Ocenění „nakopne“...



Najdete na iDNES.cz