ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Pivní giganti srůstají s lokálními minipivovary. Řemeslníci jim zlepšují image

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Minipivovarů je v Česku už bezmála pět set, ale stále mají jen 2,5 procenta trhu. Nadnárodní obři by na ně mohli pohlížet pěkně svrchu, ale místo toho jejich byznys už několik let vzájemně prorůstá. Spolupráce se neomezuje jen na hranice České republiky. Ostravar začal v září vařit nejprodávanější americké řemeslné pivo značky Blue Moon.

Ekonomika jde trochu stranou. Řemeslná piva se pro velké pivovary stala hlavně nástrojem ke zlepšení image. Vystupují z uniformity a­ ukazují, že nejsou predátory, ale jde jim o podstatu branže, tedy dobré pivo. Spousta minipivovarů už prokázala, že umí uvařit chuťově bohatý, voňavý a stylově rozmanitější zlatavý mok.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se