Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Pivo v plechovkách stále roste. Prodalo se ho až o 80 procent víc než loni

  14:07aktualizováno  14:07
Obliba piva z obchodních řetězců, a zejména toho plechovkového, dál roste v neprospěch moku prodávaného v hospodách. Potvrzují to odhady Českého svazu pivovarů a sladoven za léto. V době prázdnin stouply prodeje piv v plechovkách až o 80 procent.

Kromě posilování prodejů v maloobchodu zrychlily v létě prodeje plechovkových piv, meziročně odhadem o 50 až 80 procent. | foto: Profimedia.cz

Od ledna do srpna se objem sudového piva, prodaného v hospodách, snížil o 4,2 procenta, zatímco prodeje v obchodech vzrostly o 4 procenta. V hlavních letních měsících, tedy v červenci a v srpnu, byl rozdíl ještě výraznější. Čepované pivo kleslo o 4 procenta, pivo zakoupené v obchodech rostlo o 6,2 procenta.

Podíl 39:61 hraje v neprospěch sudového piva. Jen čtyři piva z deseti si lidé dopřejí v hospodě či restauraci. Pivovarům tak klesá ziskovost, kterou musí dohánět jinde - zejména exportem nebo právě navyšováním objemu piva v maloobchodu. 

A bude hůř

Podle ředitelky Českého svazu pivovarů a sladoven Martiny Ferancové letošní rok zatím s nepříznivým poměrem nezahýbal, ale do konce roku očekává, že takzvané off-trade pivo (pivo prodávané v obchodech a konzumované doma) může zvýšit svůj náskok zhruba o procentní bod.

Svaz je přesvědčen, že zákaz kouření se teprve na poklesu návštěvnosti projeví s příchodem zimy. „Čekají nás ty nejhorší měsíce. Nedá se předpokládat, že by se situace zlepšila. Bude to mít určitě na české pivovarnictví negativní vliv,“ míní Ferancová.

Tradiční pivní kulturu podle ní ničí série regulací, která na sektor v poslední době dolehla. Vedle komplikované administrativy kolem povolování zahrádek v Praze jde zejména o zákaz kouření, regulaci hazardu, kontrolní hlášení, EET a snižování paušálů živnostníkům.

Země plechovkového piva

Prázdninové měsíce potvrdily některé trendy, se kterými se už delší dobu pivovary potýkají. Kromě posilování prodejů v maloobchodu zrychlily v létě prodeje plechovkových piv, meziročně odhadem o 50 až 80 procent. Za osm měsíců letošního roku objem piv v hliníku vzrostl o 46 procent.

„Z národa s tradiční hospodskou pivní kulturou se stáváme spíše zemí plechovkového piva,“ tvrdí Ferancová.

Kupujete si pivo v plechovce?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 23. října 2017. Anketa je uzavřena.

Ano 287
Ne 119

O 12,4 procenta letos také rostlo pivo v cisternách. Je to dáno nejen stoupající oblibou piva z tanků v Česku, ale i rostoucím exportem těchto piv. Nárůstu se těší i speciální piva. Tato kategorie rostla o 19,3 procenta. O polovinu rostly portery, tedy svrchně kvašená piva z praženého sladu s výraznou karamelovou chutí.

Prazdroj stáčí nápoje do plechovek osmi velikostí:


Autor:



Nejčtenější

Diesely nikdo nechce. V britských automobilkách hrozí masivní propouštění

(Ilustrační snímek)

Pracovníci automobilového průmyslu ve Velké Británii mají důvod k obavám. Snaha o ukončení provozu dieselových vozidel...

Brity pobouřila cibule v plastu z Lidlu. Mayová vyhlásila odpadu válku

Lidl začal prodávat loupané cibule v plastu. Zákazníci krok kritizují.

Britové na sociálních sítích kritizují diskontní řetězec Lidl za to, že začal prodávat loupanou cibuli v plastových...



PŘEHLEDNĚ: Bankovní účty pod kontrolou. Startuje revoluce v bankovnictví

internetové bankovnictví, platba, internet, účet, banka, počítač, peníze

Bankovní trh se o víkendu výrazně promění. V sobotu totiž začíná platit nový zákon o platebním styku, který finančním...

Spodničkáři Jejího Veličenstva přišli o licenci. Kvůli pikanteriím v knize

Britská královna Alžběta II. na garden party v zahradách Buckinghamského paláce...

Společnost Rigby & Peller měla výsadní postavení – dodávala luxusní spodní prádlo přímo do Buckinghamského paláce. S...

Rasistická kampaň H&M má dohru. Řetězec zavírá obchody v Jižní Africe

Rasistická reklama společnosti H&M.

Reklama švédské oděvní společnosti H&M s černošským chlapcem v mikině „nejhustší opice v džungli“ vyvolala v Jižní...

Další z rubriky

Lidl hledá další místa pro své prodejny, objeví se i v centrech měst

(Ilustrační snímek)

Německý diskontní řetězec Lidl loni soustředil síly hlavně na modernizaci prodejen. Letos navíc pro ně hledá nové...

Hüner pokračuje v čistkách. Marketingový expert ČSSD končí ve vedení ČEPS

Vítězslav Kulich

Ministr průmyslu a obchodu Tomáš Hüner (za ANO) odvolal z představenstva provozovatele energetické přenosové soustavy...

Dodavatelé energií se přetahují o zákazníky. Kdo vytápí plynem, ušetří

(Ilustrační snímek)

Uprostřed topné sezony větší hráči s energiemi přicházejí se slevami o několik procent. Innogy zlevní v průměru o 4,5...

Najdete na iDNES.cz