Obdobně jako na hudebních festivalech totiž v nynějších parných dnech svým zákazníkům nabízí natočení piva do kelímku "na cestu" jedna z kaváren v olomouckém centru.
"Doba je dnes taková uspěchaná. Navíc naše kavárna je v pasáži, kterou většina lidí spíš prochází, než že by sem třeba vyrazili nakupovat či posedět na kávu," mínil jeden ze spolumajitelů kavárny Tomáš Kovář. Odhadl, že až sedmdesát procent lidí místem spojujícím rušnou ulici s centrem jen prochází. Malá provozovna také nemá mnoho míst k sezení ani letní zahrádku.
"Snažili jsme se vyjít lidem vstříc a kromě frappé, kapučína či pressa jim takzvaně ,to go‘ nabízíme i pivo," vysvětlil Kovář.
Provozovatelé mají navíc zkušenosti s tímto druhem služby právě z letních akcí pod širým nebem, kde se naopak "do skla" točí spíš výjimečně. A nápad se podle Kováře ujímá poměrně rychle.
"Čepujeme teprve asi dva týdny a zájem pozvolna, ale viditelně roste," prozradil. Zatím sice dávají kupujícím nápoj do klasických půllitrových plastikových kelímků, ale pokud prý bude poptávka i nadále stoupat, možná se za čas v ulicích objeví konzumenti s kelímky s jejich kavárenským logem.
"Uvidíme, jak se bude situace vyvíjet," pokrčil rameny podnikatel.